Úvod / Videá / Telo na leto / Telo na leto diel 2. “Kondičný tréning v prírode s veľkou činkou”
Telo na leto

Telo na leto diel 2. “Kondičný tréning v prírode s veľkou činkou”5

23.07.2014 pridal Valihora Telo na leto

Na tento tréning nepotrebuješ nič, iba jednu veľkú činku. Dokážeš s ňou však odcvičiť celé telo.

1. cvik - mŕtvy ťah s klikom

Kombinácia dvoch skvelých cvikov - hoci na mŕtvy ťah je to malá váha, v kombinácii s klikom dostane tvoje telo celkom zabrať. Nohy maj širšie od seba, aby si mal dobrú stabilitu, činku spusti dole na zem, nohami skoč dozadu do pozície kliku, urob klik a potom šup ho nohami naspäť a celým telom hore ako pri mŕtvom ťahu. Pri klikoch samozrejme zaberá hrudník a triceps (čiastočne aj ramená) a pri mŕtvom ťahu od nôh cez spodný chrbát, vzpriamovače až po trapézy. Samozrejme, že stred tela je napnutý tiež.

2. cvik - drepy s tlakom nad hlavu

Drepy síce urobíš aj s väčšou váhou, podobne ako mŕtvy ťah, no spájaš ich s tlakmi na ramená. Logicky pri pohybe nahor vystieraš ruky a tlačíš činku hore, nadol opačne. Pri drepoch zapájaš samozrejme stehná, pri tlakoch hlavne ramená a triceps.

3. cvik - príťahy v predklone

Tento cvik zapája hlavne chrbát a biceps, opäť je to ľahšia váha, než si schopný urobiť no už je to 3. cvik a námaha sa stupňuje. Mysli na to, že spodný chrbát musí byť vystretý!

4. cvik - príťahy k brade

Zapájajú sa pri ňom ramená a trapézy. Ja som sčasti použil pohybový moment, teda som si činku nadhodil švihom tela. Pri tomto type tréningu je to ok, nejde nám o dokonalé precvičenie jednej partie ale o zapojenič čo najväčšieho množstva svalov.

5. cvik - oblúkový švih nad hlavu

Cvik hlavne na ramená ale za pomoci švihu celým telom. Chvíľu ti možno bude trvať, než sa tento cvik, ktorý vyzerá jednoducho naučíš robiť efektívne, potom to však pôjde lepšie. Chrbát musíš mať vystretý a brucho stiahnuté, aby si sa nezranil - hlavne spodný chrbát pri nesprávnej technike dostane poriadne zabrať.

6. cvik - tricepsové extenzie nad hlavu

Zapájaš pri ňom hlavne triceps, telo drž rovno, brucho maj stiahnuté a chrbát spevnený.

7. cvik - bicepsový zdvih

Klasický bicepsový zdvih s veľkou činkou, na videu môžeš vidieť predkláňanie a zakláňanie tela, čo je väčšinou považované za zlú techniku, no pri tomto type tréningu nejde o dokonalú izoláciu jedného svalu, to som už písal, preto čiastočný "cheating" (nesprávna technika) nie je na škodu.

Opakovania, série a prestávky

Rovnako, ako pri prvom kondičnom tréningu, aj tu si zvol opakovania pre každý cvik podľa tvojej výkonnosti. Môžeš začať napríklad na 5 opakovaniach pre každý cvik, neskôr toto číslo zvyšovať až na 20, podľa toho, či je tvojou prioritou sila alebo vytrvalosť. Každopádne sa však nesnaž o maximálne silové rekordy, toto nie je vhodný tréning na maximálne váhy - používa sa v ňom veľa cheating - teda pohyb tela, švih a pohybový moment. 

Medzi jednotlivými cvikmi nerob žiadnu prestávku, teda cvič ich jeden po druhom bez prestávky, tú si urob až na konci celého kola - po dokončení 7 cvikov. Jej dĺžka opäť závisí od tvojej výkonnosti, no neodpočívaj moc dlho, stuhnú ti svaly a bude sa ti zle cvičiť. Ideálne je tak 1-3 minúty na vydýchanie a potom poď ho znovu.

Počet kôl je veľmi závislý od tvojej kodičky, začni kľudne na 2-3 kolách a neskôr pridávaj.

Komentáre

  • TaroSvk 23.07.2014 14:40:09

    Paráda Vali,paráda!

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.