Úvod / Videá / Som nezastaviteľný! / Som nezastaviteľný 4 tréning drepy, červenô jabĺčko a doplnky na hlavu
Som nezastaviteľný!

Som nezastaviteľný 4 tréning drepy, červenô jabĺčko a doplnky na hlavu5

15.02.2015 pridal Valihora Valihora Drepy

Môj tréning nôh sme viackrát točili, dnes som sa preto rozhodol, že nafilmujem tréning, v ktorom mi ide o maximálny výkon - zdvihnúť čo najväčšiu váhu. 

Nie som vzpierač, preto maximálne výkony (koľko dvihnem) nie sú pre mňa až také podstatné, no keď sa cítim vo forme, jedným z merítok svojho výkonu je samozrejme aj maximálna sila. V tomto videu som zdokumentoval svoj pokus urobiť 3 drepy s 200 kg. Nie je to môj maximálny výkon, už mám video, kde robím drepy s 220 kg ale kvôli bolestiam kolien som si dal prestávku od ťažších váh, takže 200 je pre mňa momentálne maximum. Dal som si to ako ciel v januári. Viackrát som už písal o dôležitosti stanovenia si presných cieľov, takže toto bol môj, navyše som ho ešte zverejnil na Facebooku, aby som ľudí inšpiroval k zvyšovaniu svojej výkonnosti. Ak nemáš konkrétne tréningové ciele, je to chyba, nemáš potom presný cieľ a smer. 

Všetko podstatné spomínam vo videu, v prvom rade rozcvičenie. 

Aj keď nemáš probémy, venuj prvých 5-10 minút tréningu dôkladnej rozcvičke. Nemyslím tým pár rozhadzovaní rukami hore dole alebo predklonov a úklonov do strany. Musíš zohriať svaly a hlavne šľachy a kĺby, pokiaľ chceš podať maximálny výkon bez zranení.

Pred tréningom stehien sa mi osvedčil trenažér - stepper. Niekto robí bežiaci pás, ale na stepperi robím pohyb podobný drepom a mám pocit, že kolená tak lepšie zahrejem. Zvyknem robiť 5-10 minút, ale určite minimálne poctivých 5.

Ďalej pokračujem 2-3 sériami predkopávaní a zakopávaní, ale dosť často robím aj leg press. To všetko v rámci rozcvičky. Za roky, čo cvičím som zistil, že kvôli kolenám potrebujem poriadnu rozcvičku, ktorá niekedy trvá aj pol hodinu - spomínal som stepper, predkopávanie a zakopávanie, leg press a drepy začínam robiť s ľahšou váhou a postupne prihadzujem, niekedy robím až 5-6 rozcvičovacích sérií. Viem, že je to pomerne dosť ale potom cítim, že kolená sú ok a môžem dvíhať váhy jak šlak!

V tomto mojom tréningu teda robím iba drepy a všetko smeruje k najťažšej sérii, na konci tréningu. Je veľmi dôležité robiť rozcvičku poriadne, zároveň sa však neunaviť, aby ti zostalo dostatok síl na ťažké váhy.

Takže toto nie je môj typický tréning. Väčšinou na nohy robím 3-4 cviky, úplne základné a myslím,  že to stačí. Samozrejme, keď som bol v súťažnom období, robieval som viac cvikov ale moje nohy reagujú dobre, takže často cvičím iba drepy, predkopávanie a zakopávanie. Často zaraďujem aj leg press alebo Rumunský mŕtvy ťah, samozrejme, že na lýtkach makám tiež. 

Desiata šampiónov

Do tejto časti som si pripravil úplne jednoduchú vec, jabĺčko a arašidové maslo. Keď mi to ukázal kamoš v USA, ktorý pravideľne cvičil, pozeral som jak puk. Keď som to vyskúšal, vedel som, že je to super vec na desiatu alebo olovrant - nutrične veľmi hodnotná vec a pritom nepotrebuješ žiadne misky, žiadnu prípravu, vyberieš z tašky a ideš... 

Ovocie je pre športovcov super, ja mám rád jablká. Niektorí ľudia mylne chápu význam ovocia, nevidia, že okrem cukru je to prirodzená potravina, obsahujúca vitamíny a minerály (aj ďalšie látky ako napríklad enzýmy) v prírodnej podobe a radšej sa ovociu vyhýbajú, lebo "cukor je predsa zlý". 

Priemerné jablko obsahuje na 100 g iba okolo 10 g cukru a 2 g vlákniny, samozrejme žiadne tuky a žiadne bielkoviny. Patrí medzi bežne dostupné a lacné druhy ovocia, navyše prirodzené našim klimatickým podmienkam, mnohí ich určite aj pestujete doma. Je ideálne do jedálničkov aj v čase diéty, podľa môjho názoru je oveľa lepšie zjesť za deň 2-3 jablká ako kopec umelých nízkokalorických blbostí, ktoré prírodu ani nevideli. Jablká navyše pomáhajú tráveniu. 

Arašidové maslo mi učarovalo práve od mojej návštevy USA. V tom čase som bol jeden z prvých ľudí v našich končinách, ktorí ho propagovali, hlavne preto, že pár rokov dozadu u nás nikto poriadne arašidové maslo ani nepoznal a ťažko sa dalo niekde kúpiť. Teraz ho napríklad bežne zoženieš v Tesku. Keď som ho vtedy spomínal vo videách alebo článkoch, najčastejšia otázka bola, "kde ho zoženiem???".

Arašidové maslo je veľmi nutrične bohaté v prvom rade na zdravé tuky. Obsahuje až 50% tukov, čo je dosť, ale s tým rátame. Často ho pridávam do tvarohu alebo proteínového šejku, jem ho takmer denne. Na 100 g obsahuje 50 g tukov, 25 g bielkovín - ale pozor, nie sú bohvie aké kvalitné a okolo 20 g sacharidov - žiadne strachy, iba 9 g cukrov a 6 g vlákniny, ktorá ako vieš sa síce ráta medzi sacharidy ale telo túto vlákninu nemôže stráviť, takže nemá vplyv na kalorický príjem. 

Toto jedlo, jabĺčko + arašidové maslo je výborná desiata alebo olovrant, keď nemáš veľa času alebo priestoru na poriadne jedlo. Chýbajú mu kvalitné bielkoviny, ale to nevadí, má zdravé tuky a cukry pochádzajúce z ovocia, navyše, veľa ďalších prospešných látok. 

Daj si ale pozor! Toto "jedlo" je vysoko návykové!!! :)

Doplnky výživy na zlepšenie myslenia

Doplnkom výživy z tejto skupiny som sa ešte poriadne nevenoval a to je chyba! Môžu Ti pomôcť v lepšej koncentrácií alebo bdelosti, už sa vyrábajú (ale u nás nie sú ešte veľmi známe) "zlepšovače nálady" (mood enhancers) a určite čoskoro prídu aj k nám. 

Ja som si obľúbil Guaranu, ktorú užívam už dlho. Nemôžem presne povedať, že vďaka nej urobím viac alebo lepšie svoju prácu, ale cítim, že čosi to robí - často večer, keď končím mám ešte energiu a bdelosť, myslím si, že mi pomáha pri práci a určite ju môžem odporúčať. Guarana má stimulačné účinky na centrálnu nervovú sústavu jej názov je odvodený od indiánskeho kmeňa, ktorý ju používal ako stimulačnú drogu. Guarana obsahuje kofeín - viac ako napríklad káva alebo čaj. Ja najviac užívam tabletovú Scitec - Super Guarana ale posledne som mal aj tekutú guaranu.

Kofeín sme spomínali už mnohokrát, málokedy však v súvislosti so zvýšeným mentálnym výkonom. Aj tu však môže slúžiť - zlepšuje koncentráciu a bdelosť, preto je súčasťou takmer každého povzdbudzujúceho nápoja. Ja užívam Scitec - Caffeine, sú to 100 mg kapsule ale predtým (hlavne pred tréningom) som užíval aj 200 mg kapsule od inej firmy. 

Tak isto môžem odporúčať ďalšiu populárnu súčasť energetických nápojov - taurín. Užívam 3x denne 1 g - jednu kapsulu Scitec - Taurine.

Dosť často v práci ešte užívam výrobok Scitec - Mental Focus  obsahuje acetyl l-carnitín, ktorý zvyšuje pamäť, sústredenie a sústredenosť, taurín aj kofeín...

Komentáre

  • Peto86 15.02.2015 20:21:14

    Parádne video opäť. Vďaka Vali :)

  • Mikyx 16.02.2015 23:49:44

    Čau perfekné video a ešte lepšia video séria . No mal by som otázku ohľadom guarany : Je vhodná aj pre osoby chudšej postavy keďže znižuje chuť do jedla a zrýchľuje metabolizmus ? Nerád by som schudol to čo som si ťažko odmakal aj keď to nieje žiadna sláva ale nikto ma nezastaví  :D

  • belos 26.05.2015 19:47:26

    Dobre podkolinka, ja je chci,muzes mi napsat kde si je koupil dik

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.