Úvod / Videá / Som nezastaviteľný! / Som nezastaviteľný 3 - tréning biceps, sladký tvaroh, gainery
Som nezastaviteľný!

Som nezastaviteľný 3 - tréning biceps, sladký tvaroh, gainery5

19.01.2015 pridal Valihora Valihora

Tréning bicepsu

Tréning bicepsu, ktorý vidíš na videu je môj akturálny tréning. Je trochu iný ako “ideálny tréning na biceps” ale chcel som ukázať, ako trénujem v súčasnosti a vysvetliť, ktoré cviky používam a prečo.

 

Vo svojej kariére považujem za kľúčové dva cviky na biceps - zhyby na hrazde podhmatom, ktoré vidíš aj vo videu, zdvíhanie veľkej činky (bicepsový zdvih) a ešte určite bicepsový zdvih s jednoručkami s vytáčaním zápästia. Takže vlastne tri…

 

V tomto tréningu som však použil z nich iba jeden - bicepsový zhyb na hrazde podhmatom. Je to poctivý cvik s vlastnou váhou, pomerne náročný a keď pohyb zastavíš v hornej polohe, určite budeš cítiť biceps jak hovädo. Je veľmi vyčerpávajúci ale verím, že môže posunúť tvoje bicepsy na novú úroveň. Dôležité je, aby si sa priťahoval oblúkom hore, smerom k hrazde a ťahal bradu (alebo krk) čo najbližšie k hrazde. Základný rozdiel, medzi zhybmi na chrbát a na biceps je práve v tom, že sa priťahuješ blízko k hrazde. Ak robíš zhyby so zameraním na chrbát - ťaháš sa k prsiam a mierne sa zakláňaš…

 

Píšem, že zdvih s veľkou činkou a zdvih s jednoručkami s vytáčaním zápästia sú najdôležitejšie cviky na biceps, prečo ich teda necvičím? Ale cvičím! Cvičím ich už 10 rokov! Je ale dôležité tréningy, cviky a ich poradie meniť a preto ako druhý cvik cvičím kladivové zdvihy s jednoručkami.

 

Kladivové zdvihy môžeš robiť takto s jednoručkami, alebo aj s EZ činkou, buď v stoji alebo aj na Scottovej lavičke (tú používam v totmto tréningu neskôr). Tento cvik zaraďujem často, zapája biceps v inom uhle, vďaka neutrálnemu úchopu zápästia, aktivuje hlavne "dlhú hlavu bicepsu", teda tú vonkajšiu časť.

 

Ďalší cvik som zaradil bicepsový zdvih s lanovým držiakom, pri ktorom využívam supináciu - rotáciu zápästí. Takže predsa len cvik, pri ktorom vykonávam tento veľmi dôležitý pohyb, ktorý má na starosti biceps. Samozrejme, považujem za lepši variantu jednoručky - je to voľná váha, no už po toľkých rokoch cvičenia hľadám rôzne cviky na obmenu svojho tréningu. Navyše, ak poznáš moje staršie videá, tento cvik som už používal aj predtým. Je to výborný cvik - lakte máš opreté o vnútornú časť stehien, čím bicepsy vynikajúco izoluješ a lanový držiak ti umožní rotáciu zápästia, čím biceps dostne poriadne zabrať.

 

Posledný cvik som si opäť zvolil izolovaný - bicepsový zdvih s EZ činkou na Scottovej lavičke so širokým úchopom. EZ činka umožňuje niekoľko úchopov, od úzkeho až po široký a 2-3 možnosti medzi tým. Je dobré tieto úchopy striedať, čo robievam aj ja. V tomto tréningu som si zvolil široký úchop, nie však úplne najširší. Keby som chcel, dalo by sa držať činku ešte širšie.

 

Vo všeobecnosti čím širší úchop, tým viac zaberá vnútorná strana bicepsu a naopak, ak držíš tyč na úzko, zapájaš tým vonkajšiu časť bicepsu.

Gainery

Vo videu prezentujem niekoľko gainerov, mojim najviac obľúbeným je asi Scitec - Jumbo alebo jeho pokročilá verzia Jumbo Professional. Na gainer obsahuje dosť bielkovín, čo je super, lebo nietoré gainery obsahujú veľké množstvo sacharidov, ale málo bielkovín. 

Jumbo obsahuje kopec látok - viaceré druhy sacharidov, čím sa energia dostáva do tela postupne, kreatín, BCAA, glutamín... Je cenovo dostupný a veľmi dobre chutí.

BSN Truemass je tiež výborný gainer, má dlhoročnú tradíciu, podobne ako Jumbo, vyšší obsah bielkovín a tie pochádzajú z rôznych zdrojov. To zabezpečí širšie spektrum aminokyseín a zásobovanie svalov bielkovinami dlhšiu dobu. Príchute sú vynikajúce - moja obľbená cookies and cream ale aj čokoláda ťa určite nesklamú. 

Ozaj štíhly chalani môžu použiť aj vysokopercentný gainer, napríklad Scitec - Mass 20. Navyše, ak majú dostatok pohybu, čo často býva (futball, kokej...) potrebujú kopec energie navyše. Ostatným by som takýto vysokopecentný gainer určite neodporúčal, prebytočná energia sa ukladá vo forme tuku, ktorý potom budeš musieť zhadzovať, keď chceš nejako vyzerať. 

Ťažko povedať, ktorý gainer je najlepší, každopádne však môžem ešte odporučiť napríklad Serious Mass od Optimumu, Serious Mass od Nutrexu ale v poslednej dobe sa mi veľmi zapáčil aj vysokopercentný gainer Nutrend - Mass 14. 

 

Komentáre

  • Grande 21.01.2015 16:32:21

    Sevas, mohol by si tu prosím ťa hodiť ten link na to maslo? :)

  • mirecfit 23.01.2015 08:34:56

    http://www.muscleking.sk/detail.php?vyrobku=981-Kesu-maslo
    Tu máš priamo na to maslo

  • Jan Auxt 29.01.2015 20:22:44

    Ahoj Valihora mam otazocku, keby som tam pridal doma vyrobeny dzem?

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.