Úvod / Videá / Rysovačka / Rysovačka - Valihorov tréning prsia/chrbát
Rysovačka

Rysovačka - Valihorov tréning prsia/chrbát5

05.07.2015 pridal Valihora

Určite si videl moje predchádzajúce videá z rysovačky, kde stále spomínam zvýšenú tréningovú intenzitu a hovorím, že aj v rysovačke by si mal cvičiť s ťažkými váhami. Dnešný tréning je presne o tom!

Moja obľúbená kombinácie hrudník/chrbát sa volá aj tréning antagonistických partií (protistojace partie) a jeho fanúšikom bol aj samotný Arnold Schwarzenegger. 

Celý tréning cvičím systémom supersérií, teda dva cviky nasledujú ihneď po sebe bez prestávky. Potom by si mal dať maximálne minútovú prestávku, nemá zmysel robiť dva cviky ihneď po sebe a potom odpočívať 5 minút. To nie je intenzívny tréning. 

Do dnešného tréningu som vybral 4 supersérie (jedna je vlastne trojséria) každú kombináciu (supersériu) odcvičím 4-5 krát, podľa toho, ako sa cítim. Väčší počet sérií znamená väčší objem práce, teda aj väčšiu námahu ale nie vždy je to dobré - trénovať 2 hodiny nie je úplne ideálne, pokiaľ chceš mať väčšie svaly. 

Opakovania držím v rozmedzí 6-10, nie viac, lebo ak by si mal v každom cviku urobiť po 12 opakovaní, to je spolu v supersérii vlastne 24. To by bolo určite na úkor váh a my musíme svaly stimulovať k rastu, nie k vytrvalosti! Snaž sa cvičiť s ťažkými váhami ale rátaj s tým, že to nebudú tvoje maximálnky, keďže cvičíš dva cviky po sebe v rýchlom slede, nebudeš schopný cvičiť s najväčšími váhami, ktoré si schopný zdvihnúť. To je v poriadku. Aj ja na videu tlačím iba smiešnych 100 kg ;)

1. superséria - bench press/zhyby 6-10 op, 4-5 séríí

Toto je úplne klasická kombinácia dvoch základných cvikov. Niekedy ich však zmením a cvičím napríklad bench press s JČ/mŕtvy ťah alebo tlaky na stroji/príťahy VČ v predklone nadhmatom. Možností je viac a je dobré tréning obmieňať. 

2. superséria (trojséria) rozpažovanie s JČ/tlaky s Jč/príťahy VČ v predklone

Na prsia v tomto prípade robím hneď dva cviky - izolovaný cvik - rozpažovanie a hneď za ním komplexný cvik - tlaky s JČ. Vynikajúca kombinácia na prsné svaly, ja to cvičím na šikmej lavičke ale občas aj na rovnej. Prvým cvikom prsia vyčerpáš a druhým dorazíš, určite to vyskúšaj, je to bomba. 

Potom hneď idem robiť príťahy VČ v predklone - je to môj obľúbený cvik na chrbát - v hornej pozícii ťahaj lopatky k sebe a zadrž činku, tvoje latissimy (široký chrbtový sval) mi určite pošle ďakovný mail!

3. superséria - rozpažovanie na stroji/sťahovanie HK s širším V držiakom

Rozpažovanie na stroji (pec- dec) je vynikajúci izolovaný cvik. Ak pohyb zastavíš v kontrakcii a zastavíš na sekundu, budeš cítiť super napumpvanie a precvičenie týchto svalov. Hneď po tom robím sťahovanie - ak nemáš adaptér ako ja vo videu, môžeš robiť príťahy podhmatom na úzko. 

Síce sme už príťahy podhmatom v tomto tréningu mali - (príťahy VČ podhmatom), tu ťaháš zhora dole, pri príťahoch s VČ ťaháš z predu do zadu. 

4. superséria - rozpažovanie s protismernými kladkami/príťahy (veslovanie) v sede

Môže sa zdať, že rozpažovanie s protismernými kladkami je to isté ako predchádzajúci cvik na prsia - rozpažovanie na stroji. Na stroji však cvičíš strednú časť prsných svalov a pri rozpažovaní s kladkami, ktoré robím vo videu je pohyb vedený z hora dole, teda sa viac zapájajú spodné prsia. Je to detail ale podstatný. V kulturistike ide o to zapojiť cieľovú partiu v každom uhle a v tomto tréningu to môžeš presne vidieť. Prsia zapojíme základnými tlakovými cvikmi (bench press a tlaky s JČ) na rovnej aj šikmej lavici (stredná časť a horná čast prsného svalu) ale aj izolovanými cvikmi (rozpažovanie) na strednú aj spodnú časť. 

Príťahy (veslovanie) so širokým úchopom je moja obľúbená zmena klasického veslovania s V držiakom - keďže sme mali už v 2 cvikoch na chrbát úzky úchop, teraz pre zmenu ideme široký. Ju now wot aj mi? ;)

Nutrend - Explosin

Pred tréningom som skúšal novú predtréningovku v našej ponuke - Explosin od Nutrendu. Nutrend robí dobré veci, tak som bol zvedavý, či šlape. 

Chuť nie je taká podstatná pri týchto doplnkoch aj keď hnusé príchute niektorých stimulantov sú také zlé, že výrobok nemôžeš doužívať. Explosin je na tom však dobre, priam vynikajúco - chuť je úplne ok, čakal som oveľa horšiu. Mal som príchuť "blueberry" ale určite časom skúsim aj iné. 

Tréning bol veľmi náročný sám o sebe ale vždy keď natáčame video, je to ešte extra záťaž - kvôli záberom musím cviky opakovať niekoľkokrát a to vyčerpáva. Explosin v tomto vynikajúco poslúžil - cítil som super energiu aj napumpovanie, napriek tomu, že bolo v posilke veľmi teplo a dusno. V jednej dávke obsahuje až 225 mg kofeínu, čo je veru dosť, 3 g ariginínu a 75 mg synefrínu. 

Určite ho môžem odporúčať, chcem ho ešte ďalej skúšať aby som mal viac súseností, neskôr o ňom napíšem dlhšiu recenziu. 

Playlist skladieb na tréning

Keďže naša láska a kreativita neznajú medze, pripravili sme pre teba playlist mojich obľúbených repových pesničiek, ktoré používam počas tréningu. Nájdeš ich buď na našom konte na Spotify alebo našom Youtube kanáli. 

Komentáre

  • Meldo 05.07.2015 15:49:47

    ahoj Vali skus aj toto ttps://www.youtube.com/watch?v=1Rte2BABPVM

  • Tomiinko 05.07.2015 16:25:52

    Si ukončil (y)

  • Marek Beer 05.07.2015 17:48:35

    dobre video len jedna drobnost , pri cviceni sa davaju lopatky od seba nie k sebe :)

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.