Úvod / Videá / Rysovačka / Rysovačka - 5 jedál, ktoré ti zachránia diétu
Rysovačka

Rysovačka - 5 jedál, ktoré ti zachránia diétu5

21.06.2015 pridal Valihora Rysovačka jedlo

Pripravil som si pre teba 5 jedál, ktoré urobíš veľmi rýchlo a prakticky hocikde. Nepotrebuješ na to žiadne dlhé prípravy ani certifikát od Jamie Olivera. Poďme na to. 

1. Proteínová tyčinka

Vo videu spomínam (a jem) vynikajúci Complete Cookie od Lanny/Larrys ale myslím to všeobecne - proteínové tyčinky alebo tieto cookies sú vynikajúca možnosť ako dodržať diétu aj počas náročného dňa a pracovných povinností. Na trhu je mnoho všeliakých tyčiniek a môžeš si vybrať podľa svojho gusta. 

Complete cookie sú unikátne tým, že majú nenahraditeľné zloženie - neobsahujú žiadne umelé prísady (žiadne umelé sladidlá, farbivá, konzervanty, proste nič!), neobsahujú geneticky modifikované potraviny, sú "all natural", vhodné pre vegánov (neobsahujú žiadne živočíšne produkty), neobsahujú cholesterol, žiadne trans mastné kyseliny, žiaden glukózovo-fruktózový sirup... Sú dosť veľké - jeden cookie má 116 g čo je viac než najväčšie proteínové tyčinky16 g bielkovín, 58 g sacharidov a 14 g tukov. Chutia vynikajúco a vážne nemajú zatiaľ na trhu konkurenciu. 

Každopádne môžeš použiť rôzne tyčinky, môžeš ich mať v aute alebo hocikde zo sebou. Pozor, v lete sa napríklad v aute môžu niektoré roztopiť (Complete cookie nie) ale to sa dá tiež nejako prekonať. 

2. Valihorova palacinka

Táto proteínová palacinka mala svoju premiéru v mojom videu ešte v roku 2008 a odvtedy sa teší veľkej obľube. Existuje niekoľko možností, ako si ju môžeš urobiť. 

Základ tvoria ovsené vločky, vajcia, tvaroh (alebo jogurt), stévia a milión možných ďalších prísad. 

Recept na palacinku z videa:

  • 100 g ovsenných vločiek
  • 5 celých vajec
  • 125 g roztierateľného tvarohu
  • stévia
  • škorica

Predtým som ju robil tak, že som používal iba vločky, vajcia a proteín (1 odmerku) ale zistil som, že tvaroh jej dodá vynikajúcu konzistenciu - je mäkká a veľmi chutná. S proteínom bola taká suchá. Môžeš samozrejme použiť tvaroh aj proteín, v tom prípade budeš už mať strašne veľa bielkovín ale urob ako chceš. Prípadne môžeš urobiť variantu: vločky, vajcia, proteín, jogurt - jogurt má menej bielkovín ako tvaroh a urobí ti podobnú službu. 

Prísady, ktoré môžeš primiešať sú nespočetné - napríklad arašidové maslo, ak chceš tuky, orechy, kakao, kokos, čerstvé aj sušené ovocie... čokoľvek ťa napadne alebo spĺňa tvoje nutričné požiadavky. 

3. Tvarohový krém

Tento mls si robievam veľmi často a opäť si ho môžeš rôzne prispôsobiť, podľa toho, čo potrebuješ. Je to nutrične vynikajúce jedlo a hlavne chutí super. Samozrejme príprava trvá 1 minútu a suroviny zoženieš v každých potravinách. 

Recept: polovica až celý tvaroh (125 g-250 g), 250 ml bieleho jogurtu, 1 polievková lyžica (môžeš aj viac ;) ) arašidového masla, stévia a ďalšie suroviny, podobne ako pri palacinke, ktoré môžeš pridať. 

Ak checeš tuky, pridaj orechy alebo arašidové maslo (odporúčam), ak chceš sacharidy, môžeš tam rozmiešať banán alebo pridať napríklad čučoriedky. Výborným zdrojom sacharidov sú aj napríklad ovsenné alebo pohánkové vločky. Samozrejme na zvýšenie obsahu bielkovín môžeš pridať proteín. Možností je naozaj milión. Často si tam pridávam ešte vlákninu Psylium - ak nepridáš vločky tak jogurt s tvarohom nemajú prakticky žiadnu vlákninu, čo je škoda. 

4. Ryžové chlebíky, šunka, cottage cheese

Viem, že toto jedlo nie je veľmi originálne, ale má obrovskú výhodu - všetky tieto veci zoženieš v každých potravinách. Toto jedlo má málo tukov (ak ti ide o to) a nemusíš ho niako pripravovať. Ozvoríš a zješ. 

Ryžové chlebíky majú dve hlavné výhody - môžeš ich skladovať veľmi dlho a hocikde (v aute alebo na keď si na cestách) a dajú sa ľahko "dávkovať". Jeden ryžový chlebík má asi 7 g sacharidov, takmer žiadne tuky a žiadne bielkoviny. Jedno celé balenie má asi 100 g sacharidov - používal som to ako mierku na deň napríklad pred súťažou - vedel som, že jedno balenie mám na deň, takže som presne poznal svoj príjem sacharidov. 

Šunku používam najčastejšie morčaciu, na trhu už zoženieš aj rôzne "fitness" šunky, ktoré majú znížený obsah tuku. Morčacia tak či tak obsahuje málo tuky, takže žiadne strachy. 

Cottage cheese je vynikajúca vec - veľa bielkovín, málo tukov a sacharidov a dobrá chuť. Navyše zoženieš rôzne ochutené a tie (neviem ako to robia) majú veľmi podobné nutričné hodnoty ako biely cottage. Často ešte používam napríklad Mozarellu - namiesto cottage. 

5. Couscous s tuniakom

Totot jedlo, tak ako som si ho pripravil nie je žiadna lahôdka, ale verím, že by sa z toho dala spraviť ozajstná pochúťka. Ide o to, že Couscous nasypeš do misky a zaleješ horúcou vodou z kanvice a za pár minút je hotový. Nasypeš si presne toľko, koľko g sacharidov potrebuješ prijať a nemusíš si to niako zvlášť pripravovať. 

Tuniak v konzerve (vo vlastnej šťave) nie je úplne ideálna potravina (kedže je to konzervovaný výrobok) ale hej - žijeme v rýchlej dobe a nikto z nás nemá možnosť vybehnúť k bystrému potôčiku s priezračne čistou vodou aby si ulovil čerstvého, zdravého lososa alebo tuniaka (ok, tuniaky žijú v mori, viem...). Takže občas musíme jesť aj konzervy. Myslím, že sa nemusíme hrať na maximálneho bio, organik, vegan, raw, košer maniaka a jednoducho prijať fakt, že občas treba aj improvizovať a vtedy príde vhod aj konzervovaná potravina. 

Aj do tohoto jedla si môžeš pridať rôzne veci - napríklad rôznu zeleninu, bylinky, prípadne napríklad olivový olej alebo orechy. Možností je naozaj mnoho. 

Záver

Toto sú núdzové jedlá, ktoré ti však plnohodnotne nahradia vopred pripravené a uvarené jedlá v diéte. Mysli na to, že ide skôr o improvizované jedlá, ktoré pripravíš za 5 minút, nie základ, na ktorom by si mal stavať svoj jedálniček. Tuniak v konzerve alebo proteínová tyčinka nie sú úplne ideálne potraviny ale môžu výrazne pomôcť v období, kedy nestíhaš a hľadáš kompromis.

Komentáre

  • MiladaH 25.06.2015 08:48:39

    Výborná pomôcka -  tento článok, pre nás, ktorí nestííííhame…..

  • richard1989 10.07.2015 16:51:13

    počuj boris, kde kupim ten complete cookie ?

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.