Úvod / Videá / Running - Ako správne behať? / Running - Ako správne behať 2. časť
Running - Ako správne behať?

Running - Ako správne behať 2. časť5

15.06.2014 pridal BorisB

Čaute čaute! Tak nám prešli dva týždne a máme tu konečne nový diel.

V dnešnej časti sa budeme venovať behu v Horskom Parku. Hlavná téma teda bude trail / príroda a k tomu famous schody v parku a cviky s vlastným telom. 
Horský je krásne miesto, nie len na beh, ale aj na prechádzky (často sem už skoro ráno chodia ľudia venčiť psov). Ja si najradšej dávam v Horskom tréning, tak ako je znázornený vo videu – intervalovo, spojiť beh po schodoch, resp. po lese s rôznymi cvikmi s vlastnou váhou – kliky, drepy, muscle upy, kliky na bradlách, angličáky, výpady atď. Rád si dávam po dolnej dlhej ceste šprinty, resp. výkonový vrchol je, keď šprintujem celé schody naraz (beriem schody po dvoch schodoch) a hore som už vybavený :).

Ďalej v časti prejdeme rozcvičke / zahrievaniu tela pred behom – spájam poklus so „zakopávaním nôh ku zadku“, resp. „vykopávanie kolien“ a potom ide ľahká rozcvička tak, ako je na začiatku na schodoch.

V sekcii o zraneniach sa venujem, ako som sľúbil v minulej časti bedrovým kĺbom.

Na záver Vám dávam ochutnávku, ako budú vyzerať rozhovory. Valihora mi dá zopár rýchlych otázok a odpovedí.

V sekcii o technike hovorím o nášľape chodidla.
V úplnych základoch existujú tieto formy – supinácia (underpronation), pronácia (overpronation) a neutrál (pronation, alebo neutral pronation).

V minulej časti som bol v Runshope, kde mi diagnostikovali, že moje chodidlo pri behu vykonáva nadmernú pronáciu. Rotácia nohy smeruje dovnútra. Chodidlo mi našliapne vnútornou stranou chodidla. Podrážka býva zodratá po vnútorných stranách. Nadmerná pronácia je spojená často s plochou nohou a padnutou klenbou chodidla (v čom som ja majster minimálne na mliečnej dráhe). Odtlačok mokrej nohy býva veľký, neprerušovaný a široký. Pri behu potom trpia často bedrové kĺby a kolená, treba si naň dávať pozor a ... robiť preto samozrejme drepy :).

Ďalšia forma je supinácia. Noha pri behu rotuje smerom von. Podrážka býva zodratá po vonkajších stranách. Klenba býva vysoká a odtlačok mokrej nohy býva štíhly, v strede zmazaný. Supinátori inklinujú ku stresovým fraktúram.

Neutrál je niečo medzi tým. Noha síce prirodzene rotuje smerom dovnútra, ale v rámci normy. Podrážka býva zodratá najviac v strede. Odtlačok mokrej nohy býva primerane štíhly, no v strede nezmazaný.

Toto by bolo ku formám nášľapu. Keď nechceš behať jak kačiča  pred zaškrtením po dvore a nechceš aby si ťa ľudia točili s priduseným smiechom na tajnáša na mobil, jak beháš na páse, určite sleduj ďalšie časti. Technike sa budeme venovať aj v ďalších dieloch!

Komentáre

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.