Úvod / Videá / Crossfit / FMG CrossFit #1 Tréning - Squat Clean, Ring Muscle Up, Rowing
Crossfit

FMG CrossFit #1 Tréning - Squat Clean, Ring Muscle Up, Rowing5

15.11.2015 pridal BorisB

Čaute a zároveň vitajte v našej prvej časti tréningov, aneb ako zažiť svoj prvý CrossFit  :)
Jojo mi pripravil na prvý pohľad, resp. „na papíri“ ľahký workoutik – 3 kolá 6 squat cleanov so 60 kg, 6 muscle upov na kruhoch a nejaké veslo? Veď to musím zvládnuť jak cuker!

No...niektoré veci fungujú inak, ako sa zdajú na prvý pohľad.
V prvom rade chcem povedať, že som robil svoj prvý CrossFit workout a samozrejme nie som profi atlét, alebo súťažiaci na nejakom throwdowne, takže Jojo pristupoval ku kaučovaniu veľmi „empaticky“ a uznal zopár no-repov, hlavne na muscle-upoch, ktoré by som si sám neuznal. Bral do úvahy, že mám pred sebou prvý CF workout, takže mal na starého fitnesáka ohľad. Napr. už prvú chybu som urobil, keď som pri odpočítavaní 3-2-1-go bol zohnutý pri činke. Podľa pravidiel je treba byť nad činkou vo vzpriamenej pozícii.

Aj cez to všetko, to bol pekelne ťažký a pocitovo pekelne dlhý workout. V hlave mi trvalo 1. kolo tak 10 sekúnd, všetko easy, no keď som vyšiel z vesla a mal som zrazu stehná na šrot, tak som vedel , že niekde bude pes zakopaný. Ako v každom športe, aj CF je o taktike. Musel som teda začať kúskovať, nevládal som dychom atď. Cleany neboli  neskôr 100 % technické, muscle-ups boli hrozne silové a nedotiahnuté, bez náznaku techniky kippingu a veslo bolo hala bala, nelogické, kde nešetríš energiou. Teraz po 5-6 mesiacoch minimálne 1 CF tréningu mesačne mi to príde ako jasná vec a školácke chyby, ale vtedy som tomu nerozumel, takže som sa učil na vlastných chybách priamo na bojisku.

Popis cvičení:
1. Squat clean
- premiestnenie do drepovej spodnej pozície, tzv. sedačky, bez výrazu nad hlavu. Čiže prvá časť nadhodu (clean & jerk).
2. Ring muscle-up - vo vise na kruhoch sa explozívne cez pritiahnutie kruhov / zhybovú pozíciu dostávaš do pozície nad kruhy a urobíš kľuk / extenziu (dip).
3. Rowing - veslovanie na trenažéri. V tomto prípade išlo o veslovanie na kalórie, čiže aj keď naskakujú odveslované metre a ty nevesluješ, tak sa kalórie nenapočítavajú.

Pre mňa to bol veľký zážitok, niečo úplne iné ako som dovtedy cvičil a teším sa na repete tohto workoutu na porovnanie, že ako som sa zlepšil od začiatku, odkedy som pričuchol ku CrossFitu.
Workout by sme chceli natočiť pre porovnanie zlepšenia na záver našej videosérie.

Komentáre

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.