Úvod / Videá / Ako nabrať svaly / Ako nabrať svaly - 5. diel- Triceps
Ako nabrať svaly

Ako nabrať svaly - 5. diel- Triceps5

07.03.2012 pridal Valihora

Triceps, podobne ako prsia, odtláča predmety od tela (alebo telo do niečoho). Typickým príkladom sú napríklad staré známe kľuky, alebo naznámejším cvikom je bench press. Pri klasickom bench press sa zapájajú hlavne prsia a sekundárne triceps. Ak sa však chceš zamerať v tomto cviku na triceps, daj ruky bližšie k sebe a veľkú činku spúšťaj nižšie ako pri klasickom tlaku na lavičke (bench press).

Tricepsové tlaky na rovnej lavičke (tricepsový bench press)

To je šupa!Bench press na úzko (alebo tricepsové tlaky na rovnej lavičke s veľkou činkou) je teda výborným objemovým cvikom a môžeš pri ňom používať váhy podobné normálnemu bench press (tlaku na lavičke). Hodí sa na začiatok tréningu, samozrejme za predpokladu dobrého rozcvičenia. Pri jeho prevádzaní mysli na 3 dôležité zásady:

  •     činku drž na šírku ramien
  •     činku spúšťaj tesne pod prsia, nie na stred pŕs
  •     lakte drž stále pri tele

Kľuky na bradlách a ich variácie

Síce spomínam tlaky ako prvé, dlhé roky som svoj tréning tricepsu začínal kľukmi na bradlách. Je to výborný cvik na vybudovanie sily a objemu tricepsov. Začni s vlastnou váhou, neskôr môžeš pridať na opasok závažia. Cvičieval ho Arnold, cvičím ho ja a mal by si ho cvičiť aj ty.

Existuje viacero strojov, ktoré imitujú kľuky na bradlách. Pokiaľ, ale nemáš vážny dôvod, nenahrádzaj osvedčené kľuky za stroje. Často borci pumpujú svoje egá 150+ ťažkými záťažami na strojoch, no poctivých kľukov s vlastnou váhou neurobia ani 10...

Tricepsové extenzie

Zaber Arnold! Si náš!Tricepsové extenzie majú viacero variácii, napríklad nad hlavu alebo rovnobežne so zemou. Tvoria najpopulárnejšiu skupinu cvikov na triceps, dáš si potrebnú váhu na kladku a ideš. Ozajstnú silu a objem však vybuduješ hlavne tlakovými cvikmi, kľukmi na bradlách alebo tlakmi.

Výborným cvikom sú tricepsové extenzie v stoji na hornej kladke s lanovým držiakom, ktorý ti umožní precvičenie tricepsov tak, ako by si nemohol s inými adaptérmi. Snaž sa o dokonalú kontrakciu, aj pri iných cvikoch na triceps platí, že triceps je v plnej kontrakcii keď je úplne vystretý a lakte sú prepnuté. Iba tak dosiahneš plnohodnotné precvičenie svalu.

Ja som s obľubou zvykol používať aj extenzie nad hlavu s jednoručkou. Natiahnutie tricepsu (dlhej hlavy) je výborné a človek je opäť schopný zdvíhať pomerne ťažké závažia.

Francúzske tlaky

Jeden z obľúbených cvikov v Amerike známy pod menom "scull crusher" (rozbíjač lebky). Zapája najmä dlhú hlavu tricepsu, ale rôznymi úchopmi, napríklad zapojením EZ činky môžeš zapojiť viac aj bočnú hlavu. Francúzske tlaky sú obľúbený cvik, je viac izolovaný ako tlaky alebo kľuky a mal by patriť v tréningu až za tieto cviky.

Komentáre

  • Dean12 07.03.2012 21:49:06

    Skvelá práca, fakt perfektné video a super grafika. Len tak ďalej ;-)

  • Marcel 08.03.2012 09:22:21

    Paráda, len mi tam chýba viac k technike, napríklad aj ako by sa ten cvik nemal cvičiť. To je vše čo som mal na srdci :D Inak neskutočný pokrok v kvalite videí, som nadmieru spokojný s novým FMG . :)

  • Radowan 08.03.2012 13:21:30

    Vynikajúca práca FMG, nič nám Vás nenahradí, preto som rád že ste znova s5, keď ste tu neboli takú dlhú dobu, mal som pocit ako keby som šiel na polroka od frajerky na dovolenku preč, tak mi chýbali Vaše články, videá a všetko spojené s FMG. Želám Vám veľa chuti do ďalšej tvorby. Vali viem že ti to vravia na každom rohu, ale máš parádny triceps a ruky celkovo. Držím palce. Radovanek

  • Valihora 08.03.2012 15:07:16

    Super, tešíme sa :-) Chceme sa stále zlepšovať... Za lepšiu kvalitu videa môže hlavne Fio Adamec a Matej Paulovič. Sú super.

  • Giorgioo 08.03.2012 21:56:45

    Skvele video! Výborná praca chalani, urcite ste sa na tom namakali nemalu chvilu, opat lepsie ako predchadzajuce. (osobne len jednu poznamocku: skoda toho, ze ked si robil extenzie s lanovym drziakom nad hlavou zaber nebol robeny tak, aby bolo vidiet aj dokoncenie pohybu a ruky ti zasli mimo zaber kde nebolo vidiet ... snad nebudem ukamenovany :D :D :D )

  • Ricardo47 09.03.2012 17:19:21

    ja cvičím namiesto tricepsových extenzíí kick-back ;)

  • luksharas 09.03.2012 21:03:19

    Perfektné video, opäť som nadobudol chuť viac cvičiť moju neobľúbenú partiu-triceps. A treba pochváliť aj chalanov, Fia a Maťa sú fakt šikovní a samozrejme Valiho :)

  • painn 10.03.2012 10:54:23

    konečne nový diel ;)

  • BorisB 10.03.2012 17:37:07

    Marcel - technike cvikov by sme sa chceli venovat v buducnosti na videach.

  • MarekTopolancin 14.03.2012 00:40:05

    Boris maš môj obrovský obdiv, uznávam ťa ako Trénera ,Človeka a Kulturistu. Videa su úplne pecky po každej stránke:) aj ked pracujem ako trener každy jeden článok si rád prečítam ,pozriem :) a rad nachytám každú novu radu.Dik

  • Peto86 16.03.2012 22:04:18

    Valihora je podla mna krizenec Vina Diesela a Arnolda. Telo a hlavu ma podobne ako Vin (mozno aj lepsie), no a po Arnoldovi ma aspon medzierku medzi zubami :)) Inak paradne video, tesim sa na dalsie, vdaka.

  • adko19 04.04.2012 12:25:35

    škoda že toto je posledné video z vassal gymu :(((

  • JoVe 12.04.2012 13:33:20

    Prečo POSLEDNE???

    Inak palec hore k videu kvalita, spracovanie, popis :)

  • matkonator 11.05.2012 14:31:49

    Zdravim p. Valihora este by sa zislo ku kazdemu cviku jak ste uviedli pri prsiach na ktoru cast sval uto je zamerane a bolo by to viacej super pri prsiach som to mvidel ale pri tricepse ee

  • David Slovinsky 21.06.2012 21:32:33

    http://www.beeyoo.com/cutlerathletics/video?vid=537 posle.dny Jay-ov cvik.

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.