Trening vonku
Pridané: 10 máj 2014 08:40 PM   [ Ignorovať ]
Starší člen
HodnosťHodnosťHodnosťHodnosť
Počet príspevkov:  103
Registrovaný  2012-01-23

Ahojte zaoberali ste sa niekedy treningom vonku na hrazde preliezkach a podobne ?

Ako asi zacat respektive cvicit . Zhyby spravim ale kebyze sa chcem dostat k veciam ze sa zdvihnut z dola az nad hrazdu .

Neviem ci ma pochopite :D ale ide mi o nejaku metodiku ze ako postupovat a ako obmienat varianty cvikov atd .

Tiez ma zaujima kto cvicite takto ake mate skusenosti atd .

Profil
 
 
Pridané: 10 máj 2014 09:42 PM   [ Ignorovať ]   [ # 1 ]
Administrátor
Ikona užívateľa
HodnosťHodnosťHodnosť
Počet príspevkov:  73
Registrovaný  2011-06-09

Ahoj,

no tak táto téma mi padla ako uliata. Respektíve ja stále obmieňam tréning v posilke s tréningom vonku. Teda v zime posilka a leto vonku.

Takže ako prvé musím skonštatovať že cvičenie s vlastnou váhou má kopec výhod. Síce s týmto cvičením nepôjdeš rapídne do objemu ale určite sa da telo vytvarovať do perfektného stavu. A medzi už spomínané výhody by som zaradil najmä celkový rozvoj sily, zpevnenie tela, zlepšenie balančných schopností a väčšia svalova výdrž (tvoje svaly dokážu byť napnuté omnoho dlhšiu dobu kým sa vyčerpajú). Samozrejme má to aj kopec iných výhod.

Čo sa týka tréningu. Ak som dobre pochopil tak by si s tým chcel začať ale nevieš ako. Môžem Ti poradiť najmä s vlastných skúsenosti. Keď som začínal tak som poznal len cviky ako sú: kliky (asi tri varianty), zhyby podhmatom a nadhmatom, drepy (normálne alebo na jednej nohe) alebo s výskokmi, brušáky a zdvihy nôh vo vise alebo ľahu. Spravil som si z toho kruhový tréning. Tréning som si rozdelil na tri dni v týždni. No stále v každom tréningu boli zaradené nejaké cviky na precvičenie každej svalovej partie. Celkový vhodný tréning môžme prebrať potom (teraz by bolo na dlho rozoberať ho)

No a teraz konečne k tvojej podstatnej otázke. Ako spraviť úplny zhyb, alebo teda akú metódu na to používať aby si vedel že to bude fungovať. Je to úplne jednoduché. Keď som začínal nespravil som ani jeden úplny zhyb. Teraz ich spravím 30 (pohmatom) a stále cítim silu udržať sa ešte na hrazde a pomaly sa spustiť dole. Teda odpoveď je MAKAŤ. ak Ti nejde úplný zhyb tak si skús podoprieť nohy a robiť úplne zhyby pomocou nôh (no nezabúdaj že hlavnú úlohu pri zhyboch musí robiť najmä biceps a chrbát, nie nohy). Taktiež je dobre púšťať sa z pozitívnej fázy do negatívnej pomaly (Ako pri činkách) musíš ten sval čo najviac stimulovať a dať mu podnet pre rast. Teda do vrchu sa vydvihneš hoci pomocou nôh no dolu už ideš len rukami a tvojim chrbtom. Dávaj si taktiež pozor aby si zhyby nerobil príliš švihom. Nie je to dobré - okrem toho že skoro vôbec svaly neprecvičiš, môže tento spôsob takisto viesť ľahko k zraneniu. Taktiež ešte dobra metóda je dostať sa do pozitívnej fázy a tam vytrvať čo najdlhšie - pozor, snáž sa aby boli napnuté čo najviac ruky s chrbátom a nie len chrbát samotný.

Rozpísal som sa teda poriadne. No vedel by som o tomto písať ešte 5 krát toľko. Ak by si mal nejaké otázky ohľadom tohto tréningu prevažne s vlastnou váhou tak kľudne napíš.

Ešte tu pridám linky na trošku motivácie, ktoré ma (keď som začínal takto cvičiť) posunuli vpred.

http://www.fitmagazin.sk/videa/treningove-videa/518-perfektny-domaci-trening-video/

https://www.youtube.com/watch?v=wbxEdnDrIk0

a niečo nového od susedov:
https://www.youtube.com/watch?v=88zo1BReTRs

 Signatúra 

Ľudská sloboda je slobodou vôle, ktorou ovládame svoje vlastné konanie. Ľudský skutok je slobodný skutok.

Profil
 
 
Pridané: 11 máj 2014 01:18 AM   [ Ignorovať ]   [ # 2 ]
Starší člen
HodnosťHodnosťHodnosťHodnosť
Počet príspevkov:  103
Registrovaný  2012-01-23

Hehe diky za info a postrehy

A zhyb spravim komplet cely tak 5 - 6 krat skor som mal na mysli nad hrazdu a vystrete ruky ze dostanes pas nad hrazdu nieco na tento styl :

http://veeo.cz/479_vegan-frank-medrano-predvadi-neuveritelnou-silu/

video tiez trosku motivacia :)

Profil
 
 
Pridané: 11 máj 2014 10:43 AM   [ Ignorovať ]   [ # 3 ]
Administrátor
Ikona užívateľa
HodnosťHodnosťHodnosť
Počet príspevkov:  73
Registrovaný  2011-06-09

Jáj, teda si mal na mysli cvik MUSCLE UP. No nie je to nič náročené - ale ako som už napísal na toto jednoducho potrebuješ tréning. Ide o to že musíš zlepšovať svoju silu pri zhyboch. Teda zdvíhať sa stále vyššie a vyššie, no zároveň davať pozor aby to išlo bez akéhokoľvek švihu. Dám Ti tu video od Adama Rawa, kde pekne vysvetľuje ako tento cvik zvládnuť.

https://www.youtube.com/watch?v=LvjVfAzLN-M

 Signatúra 

Ľudská sloboda je slobodou vôle, ktorou ovládame svoje vlastné konanie. Ľudský skutok je slobodný skutok.

Profil
 
 
Pridané: 11 máj 2014 11:13 AM   [ Ignorovať ]   [ # 4 ]
Starší člen
HodnosťHodnosťHodnosťHodnosť
Počet príspevkov:  103
Registrovaný  2012-01-23

Jo super presnie nieco take som hladal diky :)

Profil
 
 
   
 
 
‹‹ Vyber vhodneho treningu      Kliky ››