Úvod / Články / Vytriezvenie začiatočníka / Mýty začiatočníkov 4
Vytriezvenie začiatočníka

Mýty začiatočníkov 45

04.05.2012 pridal Peter Začiatočník

Tak si nad to zas raz sadám, aby som vypľul štvrté mýty pre aktívneho návštevníka Fitmagazínu. Zároveň verím, že neostane iba pri slovách, ale že tieto rady si zoberieš k srdcu zlatý môj!

 

Problém: Po 2 mesiacoch cvičenia som benčol 120kg! Čumíš čo?

Mariusz PudzianowskiAk nie si megatalentovaný lifter a tvoje meno znie inak ako trebárs Mariusz Pudzianowski, už sa bež zapísať na poradovník čakateľov na nové kĺby, pretože technika po tak krátkom časovom úseku cvičenia ťa o ne pripraví (ak ale patríš medzi to 0,01% šťastné percento obdarené silou jako bejk, nepreskakuj, aj tebe to môže niečo dať). Nejde o to „koľko“, ale „ako“. Zo začiatku by si mal hrať železnú hru s menšími váhami a viacerými opakovaniami, aby si sa naučil správne prevádzať cviky, ovládať naloženú hmotnosť na činke a nechaj čas aj svojim šľachám a kĺbom, ktorým tiež trvá určitý úsek na aklimatizovanie sa. Viem, že kamaráti budú dosť hecovať, no skús sa nepredvádzať, aby si sa v tvojej 25 nerozpadol na maderu. Je veľa prípadov, keď týpci v pätnástich dvíhali tony a o ďalších pätnásť rokov nezdvihli na ruky ani vlastné pár mesiacov staré deti. Snaž sa teda cvičiť tak, aby si to za pár rokov nemusel ľutovať.

Problém: Mám nejak podivne malú hladinu tesťáku, nerastiem, kašlem na cvičenie! (testosterone part I)

Ajajáj. No, ako to vysvetliť slušne J. To, ako tvoje telo rastie, nezáleží len od stravy, ale aj od tvojich hormónov. Samozrejme, že jedlami plnými zdravých tukov podporíš produkciu tých pre teba a tvoje svalstvo životne dôležitých, ale musíš dbať na to, aby si nimi neplytval nad fitneskami z M&F. Spočítaj si, koľko času predreš v posilke, koľko času stráviš trávením výživných jedál a keď vezmeš v úvahu, že všetko tvoje snaženie aj tak ostalo zalepené medzi stranami s Timeou a Nikolou (akákoľvek podobnosť je čiste náhodná), musíš si biť hlavu o stenu. Nauč sa ovládať, o tom predsa (nielen) kulturistika je. Nauč sa rozkázať si, čo môžeš a kde už sú hranice. Musíš myslieť mozgom v hlave, nie mozgom v spodnej časti oblečenia.

Problém: Anabolické cviky? WTF?!

Peter Macek osobneTeraz pozor, na tomto mieste sa ti predstavia králi rastu svalov, anabolické cviky. Názov je taký preto, lebo pri cvičení týchto cvikov zapájaš veľký počet (veľkých) svalov a zároveň sa vylučujú obrovitánske množstvá hormónov (najviac tesťák a.k.a. testosterón a rasťák a.k.a. rastový hormón), ktoré sú zodpovedné za to, že máš väčšiu nohu ako tvoja manka pás. A že ktoré to sú? Mŕtve ťahy, drepy, tlaky nohami, tlak na lavičke, ťažké príťahy, tlaky na ramená atď. Všímaj si, že všetky sú to viackĺbové cviky s poriadnymi závažiami a voľnou váhou (žiadna kladka). Toto by mala byť odpoveď na otázku, prečo ti nemohutnejú kvadricepsy z predkopávania. Vyskúšaj tieto cviky zaradiť, skombinuj ich s korektnou technikou a popri správnej strave budeš rásť ako z vody!

Problém: Mám nejak podivne malú hladinu tesťáku, kúpim si Tribulus! (testosterone part II)

Môže sa ti zdať, že tesťák som v tomto dieli rozdelil na dva takmer identické problémy, no nie je tomu tak. V tejto časti by som chcel prehovoriť k tým búchačom, čo v 16-17 rokoch uvažujú o zakúpení produktu pre vyššiu produkciu chlapského hormónu. V tomto veku (puberta) je produkcia tebou tak veľmi žiadaná najvyššia, preto akékoľvek pokusy o jej zvýšenie sú zbytočné. Navyše tieto doplnky sú drahé a ich účinky na sebe nemusíš ani spozorovať. Sú určené pre borcov skôr narodených, aby nestrácali chuť do cvičenia, no ak si nepamätáš 2. svetovú vojnu alebo Berlínsky múr z vlastných skúseností, budú ti nanič. Keše pošetri, kúp si radšej permanentku do kvalitného fitka, dobrý proťák, na zahodenie nie je ani investícia do zdravej stravy. A čo sa tvojej hladiny tebou tak „postrádaného“ hormónu týka, čekuj tú ženskú ;)

 

Po dopísaní som nemohol prehliadnuť, že tento diel je viac-menej hormónový, takže dúfam, že si svoj testosterón budeš vážiť viac. Taktiež dúfam, že sa nikto neurazil, nie je to myslené zle smiley

Peťova frajerka

Komentáre

  • rolc0 04.05.2012 05:54:48

    tak krásne napísaný článok :) aj som sa ponaučil aj som sa zasmial no proste super!! chválim vydarený článok!! :D

  • Radowan 04.05.2012 06:12:47

    Parádna séria mýty pre začiatočníkov, postupne vychytáme všetky chyby a všetci budeme robiť všetko tak ako treba :D A tá ženská ..

  • Dusinas 04.05.2012 19:28:53

    zatial najlepsia cast. uz sa tesim na dalsiu

  • Dusinas 04.05.2012 19:28:53

    zatial najlepsia cast. uz sa tesim na dalsiu

  • tejkoooo1 06.05.2012 15:53:58

    Neda mi to. Ako si myslel tu cast testosterone part 1? Ja som to pochopil tak, ze pri/po sexe a podobnych aktivitach :) sa Ti snizi testosteron. Podla mna to nie je pravda, skor naopak.

    Citujem: “The common misconception is that sex drive influences your testosterone level, where in reality your sex drive is a result of your testosterone level.”

    “Testosterone level have been found in research to rise in humans after sexual stimuli (such as sexually explicit pictures). One study like this was published in New Scientist…”

    som vygooglil ;)

  • Kefas21 06.05.2012 18:33:31

    lenže chce sa ti ísť po takom výkone ešte vyvádzať do posilky? :) o tom to je, že on potom klesne, si lenivý, TST určené na cvičenie a regeneráciu použiješ na…:) you know what ;)

  • BorisB 06.05.2012 21:33:24

    Nie, nie je to pravda…ta stat o tej masturbacii je doslova mytus zaciatocnika :)

  • labuznik 09.05.2012 18:40:25

    aj ja si mylsim ze ta masturbacia je hlupost :) ale to by tento človek mal vedieť :) okrem toho je to pohoda

  • Kefas21 11.05.2012 18:36:22

    asi sme sa úplne nepochopili, myslel som to tak, aby mladí chalani miesto uvažovania nad tribulusmi a kdejakými inými kravinkami na zvýšenie TST radšej kontrolovali seba a svoje telo pre zvýšenie výkonu :) a rozprava o sebauspokojovaní patrí hádam do iných tém, nie sem ;)

  • Rome 16.05.2012 13:27:50

    :D ja mam testosteronu na rozdavanie.. nerobi mi problem pred posilkou po posilke:D ..

  • ramires 31.05.2012 05:51:33

    ahojte, som tu nova :) dufam, ze nie jedina zenskeho pohlavia… mozno moj prispevok nepatri sem, ale toto je zatial posledny clanok, co som tu citala, tak pisem sem :) najskor som sem prisla len tak z casu na cas a pozrela si nejaky clanok tykajuci sa zien a cvicenia, nakolko som sa zacala aktivne venovat posilnovaniu a chcem sa o tom dozvediet co najviac, aby som postupne odstranila pripadne chyby. Ale ako som si postupne zacala citat aj ostatne clanky urcene prevazne pre muzov zistujem, ze tato stranka je uplne super. sposob pisania je strasne dobry, velmi dobre sa to cita. je to napisane jasne, zrozumitelne a hlavne vtipne. chodievam sem uz kazdy den a kazdy den preluskam dalsi a dalsi clanok. Zistila som tu kopec novych veci a tesim sa na dalsie. okrem toho sa pri tom velmi dobre bavim. takze dakujem adminom za tuto super stranku a dufam, ze mi aj vy pomozete prepracovat sa k vytuzenej postave, kedy sa budem moct miesto tuku pochvalit aj nejakym tym svalikom. jedine, co by som privitala na tejto stranke, ak by ste obcas pridali aj nejake dalsie prispevky tykajuce sa zien a posilnovania :D a este jednu dolezitu vec som chcela - ze sa mi paci, ze diskutujuci na tejto stranke su inteligentni a pisu velmi pekne. nie ako na niektorych forach, ktore su priam necitatelne a clovek sa len rozculi…

  • Valihora 31.05.2012 06:50:00

    ramires - ďakujeme za super komentár, tešíme sa, veru, musíme viac makať aj na článkoch pre baby. máš pravdu, budeme sa viac snažiť ;-)

  • Aďo58 29.06.2013 21:36:23

    Čo o jakom článku hovoríte ja som si všimol len ten obrázok :D

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.