Úvod / Články / Vytriezvenie začiatočníka / Mýty začiatočníkov 3
Vytriezvenie začiatočníka

Mýty začiatočníkov 35

24.04.2012 pridal Peter Každý musí začať

Je tu ďalšie, v poradí už tretie pokračovanie o mýtoch v kariére človeka začínajúceho s posilňovaním svojho tela. Takže hor sa do toho!

 

Problém: Čo si dáme dnes? Ja som cvičil všetko včera, balím to, idem domov

Musíš proste makať!Nemáš usporiadaný tréning? Chyba! Už pred vstupom do posvätného miesta ocele máš vedieť, akú partiu a ktoré cviky ideš vykonávať. Bez toho sa ti tam ani neoplatí chodiť, zbytočne minieš svoju energiu, čas a peniaze na zistenie toho, že tvoje svaly ešte stále vykazujú známky bolesti. Stanov si svoj cieľ, nechaj si tréning zostaviť odborníkom, týpkom, ktorý sa vyzná, alebo pohľadaj na internete niečo vhodné pre teba a tvoje telo, ak ho chceš stále mať ako delo. Tréning dodržuj, vždy sa správne nalaď na zaťažované partie a cviky (napr večer pred tréningom si ujasni, čo a ako budeš precvičovať). Nebuď ako čávo, ktorý sa pri vstupe orlím okom rozhliada, ktorý stroj je voľný, a keď sa vydá smerom napumpovať svoju hruď, zistí, že svoje prsia cvičil už včera i deň predtým.

Problém: Chcel by som dávať proteín raz/tri razy do dňa, ale na obale je napísané, že odporúčaná denná dávka sú dve porcie. Tak teda ako to je?

Proteín je super, ale odtiaľ potiaľ...Hovoríme o suplemente, čo popri radosti z konzumovania má za úlohu hlavne doplňovať bielkoviny, ktoré inak prívrženec kulturistiky nemôže získať. Väčšinou sa používa na doplnenie dennej dávky (2g bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti). Má ešte výhodu v tom, že bielkoviny zo srvátkového proteínu sú veľmi rýchlo stráviteľné, preto sa ich konzumácia hodí v časoch ráno, pred a po tréningu. Takže ak máš proťák bez nejakých pridaných anabolic svinstiev, nemusíš sa báť použiť ho toľkokrát, koľko ty potrebuješ. Niekedy stačí jedna dávka, niekedy aj tri. Záleží to od tvojej hmotnosti, náročnosti tréningov a iných aktivít. Samozrejme prioritou by mala byť strava, ale ak nemáš možnosť poriadne sa dotlačiť (cestovanie a podobne), nemusíš sa báť siahnuť po shakeri.

Problém: Šiel by som cvičiť, ale nechce sa mi

Lenivosť moja zlatá, neopúšťaj ma! Ak toto zvykneš robiť často, neporastieš. Z nepravidelných tréningov tvoje telo nebude mať dostatočný podnet na rast, a okamžite sa zmeníš zo začínajúcej kulturistickej hviezdy na pecivála s mishelinovým pupkom. Chci pre seba niečo urobiť! Zhrň si, čo chceš dosiahnuť, ako často môžeš cvičiť, podľa toho si rozvrhni čas i energiu. Nebuď slaboch ako iní, musíš chcieť niečo dokázať, vydreť si postavu svojich snov. Ver mi, dá sa to.

Ak máš nechuť cvičiť, na tréningy chodíš s odporom, skús na týždeň vypadnúť z posilky, trochu sa poprechádzať po čerstvom vzduchu. Nezanedbávaj motiváciu (napr pred tréningom si pozri videá z oblasti kulturistiky), alebo zmeň tréning, prípadne poradie cvikov a počet sérií. Taktiež navýš odpočinok a vyhni sa stresu. Po oddychovom čase sa vrátiš do svätyne činiek ako znovuzrodený.

Problém: Načo budem jesť, radšej si kúpim gainer a budem ho hltať 4 razy do dňa!

Búchači Gainer, ako iste vieš, pomáha chudým nabrať kilá, svalnatým hmotu a tučným, no čuduj sa svete, tiež svaly. Skladá sa prevažne zo sacharidov, bielkovín a tukov v určitom pomere (často 4:1 v prospech sachrov, tuky môžem v tomto prípade zanedbať), čím právoplatne patrí medzi doplnky. Opakujem, doplnky. Žiadna náhrada stravy, žiadna tekutá forma mäsa a ryže, len doplnok. Ak sa vydáš cestou tekutého papkania, maj na pamäti, že po istom čase môžeš vnútrožilové podávanie surovín naozaj potrebovať, keďže budeš miesto poriadnej porcie jedál prijímať len „kakauko“. Cvičenec, bez ohľadu na to, či cvičí týždeň alebo 20 rokov, by si mal v prvom rade usporiadať stravu, až potom sa púšťať do kupovania suplementov. Preto to, čo nájdeš v gaineri, pohľadaj aj v pevnej forme – sacharidy nájdeš v ryži, cestovinách, zemiakoch a vločkách, bielkoviny v mäse, vajciach, rybách a mliečnych výrobkoch. Bez stravy sa nepohneš ďalej, naviac si pošetríš trávenie, telo i výsmech. Mysli na ľudovú slovesnosť: „Všetkého s mierou!“ A teraz utekaj, je čas opäť si naplniť žalúdok.

 

 

Komentáre

  • Majo 1 24.04.2012 21:18:01

    S radosťou som si prečítal článok. Je skutočne pravdivý, reálny a poučný. Aj ten predchádzajúci.
    Len nechápem otázky typu - cvičím bear routine, stravu mám OK, aké mám ísť doplnky - nakoniec zistím skutočnosť, že borec cvičí. 2-3 mesiace. Borci, aj vy, ktorí cvičíte už 2 roky a cítite sa byť veľmi pokročilí - zabudnite - ste stále začiatočníci. Toto je skutočne reálny článok - a strašne pravdivý. Neveríte?, žiaľ, takáto je kulturistika - tvrdá a nekompromisná. Na pódiu sa vás nikto nepýta, koľko cvičíte, koľko zdvihnete, ako trénujete, čo konzumujete, kto vám radí, pomáha,... pokračovať v otázkach nemá zmysel, ... jediným kritériom vášho úspechu je postava - podľa možnosti, čo najkomplexnejšia v celkovom rozvoji - kánone mužského tela.  Pre rozhodcov neexistujú žiadne výhovorky, ...
    Peter, pokračuj v ďalších mýtoch. Keď už nikto iný, tak ja si Tvoj príspevok skutočne prečítam - a nie len raz.

  • Mathias 25.04.2012 08:45:19

    Super clanok, cvicim cca len 4mesiace, a dost som si ujasnil fakty s tohto clanku.  Super, len tak dalej. VYBORNY WEB = VYBORNY CLANOK !!!

  • JaroO 25.04.2012 09:24:09

    Keď boli pridané články “Mýty začiatočníkov” vôbec som ich nečítal. Myslel som si že to je pre uplných začiatočníkov a že sú nezáživné. Teraz som ich prečítal a veľmi ma prekvapili, výborné články, len tak ďalej! Teším sa na Mýty začiatočníkov 4!

  • Peter 26.04.2012 09:29:26

    len technicka - treba pouzivat vyrazy ako anabolicke svinstva? ono,aj oddych po treningu je anabolicke svinstvo :)

  • Kefas21 26.04.2012 20:23:55

    Tým pojmom “anabolic svinstvá” som myslel často zdraviu nie veľmi prospešné látky, ktoré sú pridávané výrobcom do proteínov pre lepšie šľapanie doplnkov, tieto látky nemusíš nájsť ani na obale, resp začiatočník nebude rozumieť všetkému, čo má napísané na etikete. Je to trošku zveličený výraz, ale chápeme sa :)

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.