Úvod / Články / Vytriezvenie začiatočníka / Mýty začiatočníkov 2
Vytriezvenie začiatočníka

Mýty začiatočníkov 25

12.04.2012 pridal Peter Vytriezvenie začiatočníka 2

Problém: Cvičím len prsia, biceps a ramená, nechcem vyzerať na pláži ako vyschnutý pako

Chalanko, ako pako zaručene vyzerať budeš, pretože o súmernosti postavy si zrejme ešte nikdy nič nepočul. Na rovnomerné rozvíjanie tvojej telesnej schránky musíš cvičiť každý väčší priečne-pruhovaný sval na svojom tele (áno, aj nohy). To, že budeš ukazovať pri mori svoje úžasné bicepsy, nezakryje fakt, že vyzeráš ako mutant, práve naopak, zdôrazní to tvoje slabiny, kvôli ktorým budeš vyzerať nemužne, čudne a ešte všelijako ináč. Budeš pôsobiť dojmom slabocha, ktorý nerobí a ani nedokáže zdvihnúť nič iné, len pár činiek na biceps, pre okolie budeš nula zastrašená drepom. Toto naozaj chceš? Ak nie, vbehni to posilky, zober veľkú činku a neboj sa ukázať svoje telesné schopnosti v silovom trojboji. Zaručujem ti, že po niekoľkých rande s anabolickými cvikmi určite nebudeš vyzerať ako Bieber.

Problém: Kúpil som si pár doplnkov, všetko mi je jasné, len by som chcel poradiť s dávkovaním NO produktu. PS cvičím 2 mesiace.

Po tak krátkej dobe strávenej budovaním hmoty ti budú doplnky skôr na škodu, ako na osoh. Radšej sa snaž zdokonaľovať svoju stravu, ako sa obzerať po náhrade steroidov v každom e-shope. Je v pohode zobrať si nejaký proťáčik/gainer, k tomu možno glukózku a pri horšom regenerovaní aj aminokyseliny, len prosímťa neutrácaj svoje ťažko zarobené peniaze na kadejaké výmysly typu Testosterone Booster alebo NO Kicker (toto nie je reklama, sú to fiktívne názvy, nezdržuj sa ich vyhľadávaním na internete), pretože tieto produkty sú nielenže finančne náročné, no predovšetkým je to už väčší suplementačný zásah do tela, ako obyčajný proťák. Doplnky v tomto štýle sú skôr určené pre ľudí, čo sa pohybujú na súťažných pódiách, majú problémy s produkciou hormónov alebo s nabudením tela i prekrvením svalov. Ak sa aj niekedy rozhodneš zakúpiť si niečo z tohto sortimentu, máš na to ešte kopu času a priestoru. Ako som už spomenul, radšej zainvestuj do skromnej slepačej farmy.

Problém: Prečo nemôžem cvičiť biceps 5krát do týždňa?

Opäť tu máme možno nový pojem – a tým je pretrénovanie. Tvoje svaly nestíhajú regenerovať tak rýchlo, veľké svaly rastú do 48 hodín, menšie do 24, to ani nevravím o pocite únavy (svalovicu na nohách cítiš v pohode aj 5 dní). Počas tohto času svaly prijímajú živiny, opravujú sa vlákna poškodené tréningom a rastú. Ak každý deň budeš tvrdo drieť rovnakú partiu, svalové vlákna sa nestihnú dať do stavu schopného zvládnuť záťaž, čo v lepšom prípade znamená horšie výkony, stagnáciu, úbytok svalovej hmoty a v tom horšom natiahnutie alebo až natrhnutie svalu. Preto svojmu telu vždy dopraj odpočinok a nezabúdaj ani na kvalitný prísun hlavných zložiek potravy (sacharidy, bielkoviny, tuky). Menej je niekedy viac, preto si pamätaj, že ty, ktorý svoj biceps morduješ ľahšími tréningovými jednotkami 3 razy do týždňa narastieš viac, ako tvoj kamoš biceps náš každodenný.

Problém: S kreatínom je to ako s každým iným suplementom – čím viac, tým lepšie!

Ak si chceš užiť pár mesiacov strávených v nemocnici a doživotne mať problémy s obličkami – výborná voľba! Neexistuje nič lepšie v tomto cenovom rozmedzí, ako kreatín. Je to látka, ktorá sa v tele využíva ako zdroj energie pre prácu svalov, má vyššiu koncentráciu v hovädzom mäse (niekoľko gramov v stovke) a dokáže naťahovať vodu do svalov, čím sa staneš silnejší a vydržíš dlhšie zdvíhať železo, skrátka všetky tvoje svalové výkony, ktorými ohuruješ nielen spolužiakov v škole, sa ti zlepšia. Lákavé, však? No treba dávať pozor, aby si neprekročil stanovenú dávku, pretože nevyužitý kreatín sa v tele mení na kreatínin, celé to zaťažuje systém obličiek, ktoré následne nemusia, ale môžu vypovedať. Osobne poznám pár ľudí, ktorí si takto nechcene odpálili svoje zdravie. Preto to už miesto nich neskúšaj, radšej sa drž stanovenej dávky na obale.

Komentáre

  • vilči 12.04.2012 17:05:33

    Super článok.

  • Ricardo47 12.04.2012 17:15:51

    super :)

  • Valihora 12.04.2012 17:59:13

    “Radšej zainvestuj do súkromnej slepačej farmy” - super! Pravdivé a poučné. A super napísané :-)

  • joedano 12.04.2012 20:21:08

    super

  • Mathias 12.04.2012 21:09:48

    skvele, poucne Super

  • Zemetras 13.04.2012 11:40:38

    super napisane.. tesim sa na dalsie pokracovania

  • Tamás 14.04.2012 09:10:06

    velmi dobrý článok výbornýýýýý :)

  • pipper47 19.04.2012 12:40:16

    velmi pekne napisane :)

  • tinoo 30.04.2012 18:14:54

    super clanok..hlavne s tym kreatinom ja ho ties beriem ale podla davok…poznam chalanov co dosli az do nemocnice koli tomu ze ho zreli ako chipsi ku telke ....

  • tulo333 27.10.2012 09:14:59

    dobry clanok.kvalita pravdiva

  • 05huno 12.11.2012 18:57:18

    super clank.pravda pravduca!!!!!!

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.