Úvod / Články / Vytriezvenie začiatočníka / Mýty začiatočníkov 1
Vytriezvenie začiatočníka

Mýty začiatočníkov 14

07.04.2012 pridal Peter Mladý kulturista

Problém: Cvičím ako Coleman, idem rovnaký tréningový plán ako mal Jay Cutler v príprave pred Olympiou, ako je možné, že mi to nešľape tak, ako jemu?

Jay CutlerNa začiatok je nutné poznamenať, že profíci sú na úplne inej úrovni ako my, obyčajní smrteľníci, žijú a cvičia takmer v ideálnych podmienkach a posilka je vlastne ich zamestnanie. Majú sponzorov na doplnky výživy, od ktorých si berú prípravky pre nás možno dosiaľ neznáme. Myslím, že všetci na profesionálnej úrovni užívajú doping, ktorý im pomáha rýchlejšie regenerovať a umožňuje im budovať kvalitné hory svalov. Preto praktizujú dvojfázové tréningy a cvičia 5krát do týždňa. Už vidíš ten rozdiel? Kulturisti, ktorí sa budia ešte aj v noci, aby sa najedli, ktorí dodržujú prísne diéty, ktorí sú pod dohľadom lekárov, ktorí pravidelne investujú do ochrany svojho zdravia, predsa musia mať odlišný postup ako človek, ktorý začína s činkami a na večeru si dáva chipsy s kolou. Pre teba bude najlepší plán fullbody, tz že za celý týždeň precvičíš svoje telo trikrát, ideálne je jeden deň cvičiť a jeden oddychovať (pondelok, streda, piatok cvičiť; utorok, štvrtok, sobota, nedeľa kvasiť mimo gymu). Tak svojmu telu dodáš impulz k rastu a zároveň mu aj dopraješ kvalitnú regeneráciu, ktorá však musí byť podporená kvalitnou stravou. Čo jesť a ako sa stravovať, to už tu popisovať nebudem.

Problém: Ja necvičím nohy, aktívne hrávam futbal, mne stačí behať, tak načo ich ešte budem cvičiť?

Drepy, drepy, drepy...Športovať je výborná vec, hlavne ak si von so sebou berieš radšej loptu ako drogy. Ale prosím, kráľ cvikov – klasický drep s činkou za hlavou - sa nedá zameniť s nejakým behaním. S cvikmi je to ako s ľuďmi, ani jeden nejde úplne nahradiť, pretože každý cvik pôsobí rozlične na precvičovanú partiu. O čo viac, pri drepe zapájaš takmer každý sval, ktorý z teba urobí chlapa (takmer). Počnúc chrbtom a končiac lýtkami zapájaš skoro všetko, ale to najlepšie ešte len príde. Drep spolu s mŕtvym ťahom pôsobia najlepšie na hormóny, ktoré ti pomáhajú narastať do obrovitánskych rozmerov. Vďaka tomu tento cvik nepôsobí blahodárne len na nohy, ale na celé telo, čiže ak chceš mať veľké ruky, k tréningu paží zaraď súmerne aj tréning nôh. Ešte dodám, že u futbalistov boli vykonané výskumy, kde bolo preukázané, že hráči, ktorí aktívne posilňujú nohy, podávajú lepšie výkony, majú väčšiu výdrž a nemajú problémy so zraneniami (riziko zranenia sa rapídne znížilo). No treba si dávať pozor, najskôr je potrebné ovládať techniku a ego zamknúť v šatni. Preto skús zájsť za nejakým skúseným borcom a popros ho, či by bol ochotný a vysvetlil ti, ako na to. Zo začiatku to skúšaj s vlastnou váhou, prípadne s prázdnou tyčkou. Veď ako sa hovorí, pomaly ďalej zájdeš.

Problém: Idem krutú objemovku, už zjem 5 rožkov so salámou na desiatu miesto troch!

Opäť klasický prúser terajších chalanov, dokonca na viacerých miestach. Niekto si nenosí poriadnu žranicu preto, lebo sa mu nechce variť, nechce sa mu ráno skôr vstať a pripraviť si jedlo alebo si večer vyčleniť hodinku na kuchtenie dobrôt. Iný si zas myslí, čím viac rožkov s maslom, tým lepšie, no chtiac-nechtiac si chalan musí pripustiť, že kvalitnejšie sacharidy, bielkoviny i tuky nájde skôr v ryži, kuracích prsiach a orechoch ako v šunke či nutele. Ale ty, keďže môžeš použiť aj internet, vyhľadaj si chutné a na prípravu nenáročné recepty podľa svojho gusta a môžeš si rozbehnúť osobnú reštauráciu. Nevšímaj si ľudí, ktorí sa ti budú v škole smiať, že si nosíš válovy, máš predsa svoj cieľ, za ktorým si ideš a ktorý chceš dosiahnuť. Naviac, schopnosť variť sa ti vždy môže hodiť, takže už budeš o niekoľko krokov vpred ako tvoji neprajníci. Pamätaj, že nik ťa nesmie zastaviť.

Problém: Cvičím tak, že v pondelok a utorok idem objem a štvrtok a piatok mám diétu, rysujem. To znamená, že som stále vo forme!

VyrysovanýDosť by ma zaujímalo, ako sa zrodila teória, že pol týždňa sa poriadne papá a pol týždňa sa rysuje, v každom prípade to ale nie je a ani nemôže byť pravda. Pred súťažou každý pretekár má určené 3-4 mesiace na objemovku, kde má takmer neobmedzený prísun živín, aby jeho telo rástlo a svalstvo kvalitnelo, následne na to má prípravu 2-4 mesiace, kedy diétuje, zbavuje sa nadbytočného tuku, snaží sa o definíciu svalov a vysekáva aj najmenšie detaily. Ak chceš, aby si rástol aj ty, musíš mať príjem energie prevyšujúci výdaj, a to celý týždeň, aby tvoje svaly mohli regenerovať a zväčšovať sa. Pokiaľ telo nemá dostatok energie na budovanie hmoty, nič nevybuduje, skôr spáli, čiže výsledný efekt bude ten, že budeš mať ešte menej svalstva ako si mal na začiatku, a to predsa ty nechceš! Takže celú zimu budeš pravidelne a kvalitne papkať, na jar zaradíš diétu aby si v lete mohol na kúpaliskách očarovať baby. A až vtedy uvidíš a pochopíš, že to stálo za to.

Komentáre

  • hustlerko12 07.04.2012 15:57:56

    “Idem krutú objemovku, už zjem 5 rožkov so salámou na desiatu miesto troch!” tak z toho som sa sulal kvalitne, ale cista pravda!

  • vladihora 07.04.2012 20:50:33

    pekny članok. tešim sa na ďalši

  • Nightmare 11.04.2012 17:15:23

    CAute neviem ci toto co sem napisem patri prave do tohoto clanku tak ak nie prepacte.. :)
    Chcem sa vas spytat a hlavne potrebujem poradit od Vas skusenejsich, tak takto cvicim asi 2 mesiace nic extremne ziadne extremne vahy taky rozbeh skor.. ale chcel by som zacat Objemove cvicenie a potreboval by som poradit hlavne co sa tyka planu..Co cvicit,Kolko a Ako?  (serie,opakovania a pod.) nemam s tym ziadne skusenosti tak ak by ste mohli pomohli by ste mi prosim Vas?
    A este jedna otazocka Kolkokrat do dna mam jest? .. DAKUJEM za odpovede.

  • Valihora 12.04.2012 09:12:13

    Nightmare. Máš pravdu, nepatí to sem. Na to máme fórum.
    Z toho, čo si napísal vidno, že nemáš ani len základné informácie, tak musíš čosi naštudovať. Napríklad tu na stránke alebo iných.

  • Nightmare 12.04.2012 16:42:17

    Ook tak prepacte odteraz len na forum keby nieco a nastudujem. co sa bude dat inak dik ;)

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.