Úvod / Články / Vytriezvenie začiatočníka / Gainer áno či nie?
Vytriezvenie začiatočníka

Gainer áno či nie?5

17.01.2013 pridal Starosta Gainer Serious Mass

Gainery sú pre niekoho zázrak pre druhého zbytočné pribratie do tuku.

Viac krát som sa snažil napísať, že sa moje články nedajú aplikovať pre všetkých. Už som spomínal, že gainery mi až tak nevyhovujú. Na môj typ postavy a metabolizmus sú skôr na škodu.

Jasné, v začiatkoch som tiež kúpil vtedy veľa reklamovaný Mega Mass, skúšal som aj glukózu alebo maltodextrín no viac mi to robilo kvalitu tuku ako svalov.

Gainery mi nevyhovujú pre zloženie cukrov. Ten sa skladal iba z rýchlych sacharidov. Je pravda, že teraz sú aj také, kde sú aj pomalšie cukry no ten pomer nebýva najlepší a cena tiež nie. Sacharidy sa dajú do tela dostať aj lacnejším a kvalitnejším spôsobom. Výnimku tvoria chlapci, čo sú až žalostne tenkí a žiaden tuk nemajú, tým sú gainery ozaj určené.

Gainer ScitecJa nie som tlstý no nejaký ten tuk mám a to mi dlho robilo problém. Skoro všade sa píše ako sú pre začiatočníkov dobré gainery. No na typ postavy sa trochu zabudlo, čo má pre niekoho dosť veľké následky v oblasti tukových prírastkov. Všímam si, že najviac gainery používajú začiatočníci a tí, čo majú niečo preskákané postupne od nich upúšťajú - až na výnimky.

Teraz nech ta nepletie reklama s profi kulturistom čo drží v ruke gainer. Je možné, že ho v živote nemal no to je biznis.

Ako som spomínal hodne dlho mi trvalo pochopiť, že pre mňa gainer nie je. No keď mi to potvrdil aj Tomáš Prostinák 2. na ME v naturálnej kulturistike, že s rýchlymi cukrami to netreba moc preháňať a radil mi maximum 50g po tréningu a aj to by mohlo byť menej a radšej to doplniť tuhou stravou. A ver, že Tomáš vie o čom hovorí.

Ja trénujem väčšinou večer a keď som dal po tréningu viac cukrov tak tuhú stravu som už nezvládol. To isté aj s ryžou, keď mi potvrdil, že ani on nejedáva natural ale len bielu s čistím svedomím a dáva viac zdravých tukov miesto rýchlych cukrov vedel som, že som sa až tak nemýlil.

Znovu pripomeniem ak si úplne bez tuku a máš problém s pribratím tak vtedy gainery odporúčam, no nie ma úkor kvalitnej stravy. V tomto prípade by som ti odporučil si zohnať knihu od Karola Šedivého „Konečne mohutný“. Je to vyslovene pre takých. Super kniha.

Ako si vybrať gainer?

Keď chceš používať gainer, máš veľa druhov, tak to tu trochu vysvetlím. Gainery sa určujú podľa % bielkovín ktoré obsahujú. Ideálny je taký čo má 30% proteínov. Ešte je dosť podstatné - ak tam prevláda sladká srvátka a pšeničný proteín pozrel by som sa po inom.

Dobrý gainer si môžeš vyrobiť aj doma dáš do proteínu glukózu alebo maltodextrín. Ja som kedysi pridával aj palatinozu to je pomalší cukor aj od bielej ryže. Teraz dávam už len vločky a s času na čas ryžu.

Jedno vás ešte upozorním ak si chceš robiť doma gainer. Glukóza je veľmi sladká, tak si nekupuj presladený proteín ale nejaký menej výrazný. Maltodextrín je bez chuti tak tam si kúp v kľude aj výrazný proteín. Palatinoza má polovičnú sladivosť ako cukor .

Kedy dávať gainer?

Ak ráno z určitého dôvodu neješ tak je lepšia si ho dať ako nejesť vôbec. Po tréningu je tiež výborná voľba. Pred tréningom by som ho nedával veľa rýchlych cukrov ti rozhádže hladinu inzulínu a budeš pri tréningu unavený. Určite sú aj výnimky sú aj taký čo sa najedia a môže ísť cvičiť bez problémov.

 

Komentáre

  • Peterhix 17.01.2013 22:30:56

    Mne sa osvedčilo sám si zmiešať kvalitný proteín a nejaké kvalitné sacharidy ako ražný škrob alebo kukuričný. To sa potom dá piť aj pred tréningom a ráno. Ak chcem z toho mať gainer tak tam dám ešte lyžicu medu a je to.

  • Starosta 18.01.2013 20:32:54

    Práve mi písal Tomáš Prostinák čítal môj článok . To čo mi písal o sacharidoch bolo dosť dávno . Teraz mi napísal, že už viac ako rok a pol žiadne rýchle sacharidy nedáva tiež iba proteín a napriek tomu rastie. Tak pre opravu to tu dopĺňam

  • cirikosbunkeros 23.01.2013 10:53:03

    Som ektomorf
    Gainery a proteiny ma nafukuju mam problem s travenim.Snazim sa jest stravu ale so zeleninou a salatom ktore mi pomahaju v traveni.Zatial uspesne a aby som nezabudol pijem asi 3l vody denne zima a leto 5l.

  • Bdurex 19.02.2013 08:52:23

    Ja som skusal pit gainer pred treningom rano ale necitil som sa moc dobre . Citil som ze som nejaky otapeny.

  • Fitnakup 15.11.2017 17:26:39

    Skvelý článok , Súhlasím stým že gainer by mal mať viac ako 30 % proteínu .Pokiaľ ste sa rozhodli cvičiť tak si ho kúpte .Užíval by som ho ale len v začiatkoch cvičenia potom by som ho vynechal a ďalej užíval len proteín !. Tu nájdete najlepší gainer v pomere cena/ kvalita ... https://fitnakup.sk/najlepsi-gainer-nabrat-svaly/

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.