Úvod / Články / Legendy kulturistiky / Dave Draper - osobnosť týždňa
Legendy kulturistiky

Dave Draper - osobnosť týždňa0

08.03.2009 pridal Valihora

Dave Draper - športovec, herec, spisovateľ



Tituly: Mr. Amerika, Mr. World, Mr. Universe
Obálky časopisov: 20 v USA, 6 Európa
Články: Viac ako 75 článkov
Knihy: Iron On My Mind,
Your Body Revival: Weight Loss Straight Talk a Brother Iron,
Sister Steel
Ocenenia: Kulturistická sieň slávy,
Sieň slávy Joa Golda


História:
Dave začal posilňovať v polovici 50 tich rokov. V tom čase, bola kulturistika považovaná za niečo hlúpe, egoistické a uletené. Dokonca aj športový tréneri ju odcudzovali.

"Keď som mal 12, urobil som si sadu činiek a po mesiaci som bol úplne zbláznený do posilňovania" - začína svoj príbeh jedna z legiend kulturistiky. " V tom čase som tie činky rôzne dvíhal do vyčerpania, až kým som si nevytvoril vlastné cviky. Pomaly a isto moje telo naberalo na forme a veľkosť svalov a sila začali byť evidentné. Nemal som však nikoho, kto by mal podobnú vášeň, bol som v tom sám."

" Toto sa ale zmenilo, keď som sa ako zamestnanec Weider Barbell Company presťahoval do Santa Monicy. Tam na "muscle beach" (mekka kulturistiky) som stretol ďalších takých, ako ja - Billa Pearla, Steva Reevesa (ktorý získal 1. titul Mr. Olympia), Joa Golda... "

"Kulturistika sa výrazne zmenila v 60 - tich rokoch, ktoré sú považované za "zlatú éru" tohoto športu. Tréning, strava, popularita, to všetko nabralo nové obrátky".

Dave vyhral v roku 1965 titul Mr. Amerika, a o rok neskôr titul Mr. Universe. V roku 1970 vyhral súťaž Mr. World.

Rozhovor:ilustračné foto
O: Koľko máš rokov, akú máš váhu, výšku a percento tuku?

Dave: Narodil som sa 16. apríla 1942, teda mám 66 rokov. Mám 182 cm a váha je okolo 100 kg. Odhadujem tuk na 8%. Najviac som vážil v 60 - tich rokoch - 114 kg, no vtedy sa telesný tuk nemeral.

O: Opíš nám, ako vyzerali Tvoje posledné dva tréningy (Dave stále trénuje, a vyzerá fantasticky!).

Dave: Tréning som začal brušákmi, klasickými brušákmi. Jednu sériu - 200 opakovaní (!!!). Po tom som si dal ramená, hrudník a chrbát.

Robil som tento superset:

Tlaky s jednoručkami na rovnej lavici 5x 15, 12, 10, 8, 6 v supersérii so sťahovaním kladky podhmatom na úzko 5x 10-12
Tlaky na ramená na stroji Hammer 5x 10-12 v supersérii so sťahovaním kladky na široko 5x 10-12
Tlaky na Smithovom stroji za hlavou 5x8 -12 v supersérii s veslovaním 5x 10
Skončil som to príťahmi jednoručky 5x8 v supersérii s pulloverom 5x 8

Posledný tréning som išiel takto:

Zdvíhanie nôh vo vise 5x 20-25 opakovaní, po tom som dal ruky:

Trisety:
Ohýbanie zápästia 5x15 -25 po tom ohýbanie zápästia obráteným úchopom 5x8- 12 po tom tricepsové stláčanie na stroji 5x 12-18 Bicepsové zhyby s EZ činkou v stoji 5x8- 10 v supersérii s francúzkymi tlakmi 5x 12-18

Mal som chuť, tak som dal aj nohy:

5 sérii predkopávaní 10 - 15 opakovaní v trisérii s 5 sériami zakopávania po 10-12 opakovaní a výponmi na lýtka v stoji 5x 15-25 opakovaní
Drepy 5x 12 nasledované s lýtkami v stoji

Toto nie je priamo môj typický tréning, ale nie je od neho ďaleko. Tréning vždy prispôsobujem nálade a zotaveniu...

Tri alebo styri krát za mesiac zmením systém opakovaní a robím ťažšie váhy, aby telo mohlo ťažiť s ťažkých cvikov. To ma celkom baví.

O: Ako vyzerá Tvoja strava?

Dave: K môjmu jedlu:

Prvé jedlo 7h: Proteínový nápoj (3dcl nízkotučného mlieka, banán, ľad, 2 odmerky proteínu, čajová lyžica orieškového masla, 2 surové vajcia, 5g kreatínu) šálka kávy, muffin. Trénujem ráno, toto je teda môj predtréningový drink.

Druhé jedlo: Hneď po tréningu mám podobný drink ako prvý

Tretie jedlo 12h: 220 g mletého hamburgerového mäsa, zemiak, 120g cottage cheesu, 3 dcl mlieka

Štvrté jedlo 15h: podobné ako 3. jedlo. (nudné, že? ale takto to robím minimálne 10 rokov)

Piate jedlo 17h: ovocie, cottage cheese, proteínový nápoj

Šieste jedlo 20h: pečené kura, šalát, zelenina, mlieko

Siedme jedlo 21:30: tuniak, 50 g cottage cheese

Počas dňa vypijem niekoľko litrov vody. Samozrejme vitamíny. Niekedy celozrnný chlieb, trochu viac tuniaka...A tak to ide.. Každý deň rovnako.

O: Čo by si zmenil na súčasnom fitness, čo sa ti na ňom nepáči?

Dave: Dôraz na aeróbne cvičenie, akoby to bola cesta k budovaniu svalstva a postavy. A chýba dôraz na tréning so závažím, chýba tréningová intenzita. Ľudia už netrénujú dostatočne tvrdo. Niekto im povedal, že cieľ dosiahnu rýchlejšie, s menšou námahou. Tomu každý chce veriť. V mojich článkoch chcem vždy ukázať pravdu. Nič, čo hľadáme nie je jednoduché, ale môže to byť zábavné a môže nás to napĺňať. Telesné cvičenie, sila a zdravie by malo byť súčasť nášho životného štýlu, nie niečo, čo sa robí občasne. Musíš to milovať.

O: Ktoré doplnky považuješ za najdôležitejšie? Najlepšie na priberanie bez zbytočného tuku a tie, ktoré redukujú tuk a šetria svaly?

Dave: Verím v kvalitné vitamíny a minerály, srvátkový a kazeínový proteín, nejaký obyčajný kreatín a je to. Tieto doplnky sú dobré či už pre naberanie alebo chudnutie. Ostatné je na tréningu, stravovaní a odhodlanosti nabrať svaly alebo schudnúť.

O: Odporúčaš jesť radšej normálnu stravu, alebo považuješ náhrady jedla za plnohodnotné? Ktoré používaš radšej?

Dave: Určite jesť jedlo miesto tyčiniek. Je to ok, ak nestíhaš, alebo ako jedlo po tréningu. Ale pozor, aby sa s toho nestal zvyk. ilustračné foto O: Ako delíš telo pri tréningu a ako dlho odpočívaš?

Dave: Hrudník a chrbát
Ramená a ruky
Nohy

Väčšinou vyberiem tri cviky na partiu, 5 sérii na každý cvik, 15, 12, 10, 8, 6 opakovaní. Často zaraďujem supersérie, tlaky a ťahy. Cvičím stred tela (brucho) pred každým tréningom 15-20 minút, na zahriatie, koncentráciu a zvýšenie tepu. Trénujem päť dní v týždni, každú partiu dva krát, 3 dni tréning, 1 deň pauza, 2 dni trénig 1 deň pauza. Tréningy majú priemerne 2 hodiny.

O: Čo je kľúčom k úspechu?

Dave: Dobrá genetika, neoblomná disciplína, inteligentné a logické trénovanie, odholanie a vytrvalosť.

Ak ste fanúšikmi Davea Drapera alebo Vás tento profil zaujal, určite si pozrite jeho stránku www.davedraper.com, ktorá je plná článkov, rád, tréningových tipov a všetkého, čo sa týka kulturistiky. Autorom všetkých textov je samozrejme Dave.

Komentáre

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.