Úvod / Články / Ženy / Simina životná premena
Ženy

Simina životná premena5

06.11.2016 pridal Administrator Ako schudnúť rýchlo a ľahko?

Ahojte, volám sa Simona Jakubcová, niektorí ma poznáte z Instagramu  ako 93sima, či Sordi Fool a tí, ktorí ma ešte nepoznáte, tak ma teraz spoznáte. Tu je môj príbeh ako som sa dostala k cvičeniu a zdravej strave.

Moja minulosť

ako schudnúť ako SimonaPredtým, než som začala cvičiť, som mala na svoju výšku 158cm 65kg čo išlo s tým, že som  bola lenivá a vyzerala som ako „rozkysnutý varený zemiak“, pretože šport som z celej duše nenávidela a svoj voľný čas som trávila len kreslením, jedením sladkostí, moje aktivity boli sedavé a vždy s čo najmenšou námahou. Dôvodom bolo, že som tzv. športové drevo. Teda každý to o mne hovoril, až som tomu začala nakoniec veriť aj ja. Jedla som, čo mi hrdlo ráčilo. Predovšetkým sladkosti a tzv. fastfood na kilá. 

Človek, ktorý vo mne všetko zmenil

Veľa ľudí si myslí, že schudnúť je nemožné, no nie je tomu tak! Nikdy som si nemyslela, že raz budem cvičiť a zdravo jesť. 

chudnutie ako šlakMôj priateľ mi začal nenápadne naznačovať, aby som niečo s tými kilami robila, samozrejme, že sa mi nechcelo. Chcel, aby som začala zdravšie žiť a nemala na starobu zdravotné problémy kvôli nezdravej strave a životnému štýlu. No jednoducho chcel, aby som so sebou niečo urobila. On bol bývalý kulturista, cvičil od štrnástich rokov, ale prestal s cvičením z mladíckej nerozvážnosti. 

Po dobrom to so mnou nešlo, tak musel byť na mňa môj priateľ prísnejší. Už si ani veľmi nepamätám, ako ma prinútil zdravo jesť, ale motivovali ma predovšetkým aj moji neprajníci. 

Neprajníci a pochybovači

Jedna „kamarátka“ mi hovorila, ako sa k sebe s priateľom nehodíme: ,,Lebo ty si taká malinká guľatá, taká pri sebe a on je taký vysoký svalnatý kulturista...“(v tej dobe ešte bol)  a iné podobné reči. Vtedy mi to došlo, že je to len čistá ľudská závisť. Hnevalo ma to. Povedala som jej: ,,Ja som tučná, ty si škaredá. Ja schudnem, ale čo spravíš ty?!?" a  začala som naschvál cvičiť. Všetko zlé je na niečo dobré! Cvičila  som a zdravo jedla spočiatku len z trucu, netúžila som vyzerať, ako fitneska, chcela som byť len štíhla. 

Veľa ľudí si myslí, že moja motivácia, nie je dobrá, ale ja si myslím, že sú na omyle. Myslím si, že ak ma to ženie dopredu je to dobré. Motivácia je hnacia sila, ktorá má niekoho niekam posunúť. Mňa posúva robenie naprieky ľuďom, ktorí si želajú môj neúspech. To, že im vadí, keď sa mi darí, nie je môj problém, ale ich. Neprajníci neprichádzajú do nášho života preto, aby nás zničili, ale aby nám pomohli odhaliť svoj skrytý potenciál a silu.

Stretla som sa aj s rečami od rôznych pofidérnych pseudo-trénerov, ktorí hovorili svojím zverencom, že som schudla veľmi rýchlo vďaka rôznym podporným látkam. Nie je to pravda. Nemám tú potrebu za každú cenu vysvetľovať, že sú to lži.  Aj napriek tomu ma to mrzí, pretože to bolo pre mňa dosť ťažké a dlhé obdobie a aj každá minúta bola pre mňa večnosť. Myslela som na jedlá,  ktoré som nemohla jesť, keď som chcela zmenu. O to horšie to pre mňa bolo, že ani moja rodina mi neverila, že sa zmením, pretože si mysleli, že je to len môj chvíľkový úlet kvôli priateľovi. Chvalabohu, už ma konečne začínajú aj doma  podporovať, už si nemyslia, že proteín je steroid.

Bohužiaľ, nájdu sa aj takí ľudia, športovci, tréneri, ktorí si potrebujú svoju neschopnosť zakamuflovať výmyslami o druhých, aby zakryli svoje chyby, nespôsobilosť a neprofesionálnosť. Nie nadarmo sa hovorí, že trafená hus zagága. Jedným prstom ukazujú na mňa a tromi na seba.

Na výške mi spolužiačky povedali, že neviem aké to je mať viac kíl lebo som ako lata(nie som lata boky mám stále), tak som začala pridávať svoje jedlá a zmenu postavy na Instagram. Ukázala som ľudom svoju zmenu, pretože viem aké to je mať kilá navyše. Na Insta som toho pridávala stále viac moja zmena postavy a jedlá začali mať úspech, čomu sa neskutočne teším. 

Moje začiatky 

chudnutie a zdravá stravaPriateľ mi spravil stravovací plán. Skladal sa z jedál, ktoré mám rada, samozrejme, že som obmedzila fastfood, sladkosti a pridala som ovocie a zeleninu. Netvrdím, že sladkosti, pizzu, gyros a pod. som  nejedla, ale jedla som toho menej. Niekedy mi to chýbalo, ale po čase som si zvykla. Samozrejme, v tej dobe boli dni, hlavne víkendy, kedy som bola ako kyselina, nemala som takú pevnú vôľu a doslova som „zožrala“ 500g čokoládu na posedenie. 

Po  čase som  prestala jesť fastfood úplne, popritom som cvičila len brušáky a drepy, cvičenie mi vydržalo asi  mesiac a znova sa mi nechcelo, potom ma to opäť  nachvíľu chytilo, ale od zmenenej stravy som vôbec neupustila. Začala som jesť tie správne jedlá, v správnom čase, správnym spôsobom a v správnom množstve. Za rok, rok aj pol som zo 65kg schudla na 50kg, bez cvičenia! Doplnky výživy som na svoju zmenu nepotrebovala.

Myslím si, že každý človek vie, čo má jesť a čo by nemal, aby bol zdravší,  ale väčšinou je len to, čo sa páči  jeho chuťovým kanálikom. Alebo zje veľmi veľa. Veľa ľudí si neuvedomuje, že po jednom zdravom jedle človek neschudne, tak ako  ani nepriberie po jednom nezdravom, ale neuvedomovala som si to ani ja. 

Nedostatok motivácie a prekážky

Schudla som, dala som si na rok prestávku, nedodržiavala som úplne jedálniček,  jedla som, čo som chcela, ale už ma tak, ako kedysi fastfoody a sladkosti veľmi nelákali. Jedla som občas pizzu, čokoládu, pudingy, zmrzliny, no v jedálničku som stále mala zeleninu a ovocie, čo som predtým nejedla a jedla som päťkrát za deň. Váha mi napriek tomu kolísala medzi 50-53kg. 

To, že som necvičila, som neskôr oľutovala, pretože som síce bola chudá, ale začala mi vadiť ovisnutá koža. Bola som ako huspenina. Začala som si uvedomovať, že toto nie je moja predstava ideálnej postavy a nestačí mi to, chcem viac.

simina premenaPreto ma priateľ začal znovu trénovať. Posilovala som najprv len s vlastnou váhou. Cvičila som len brucho a nohy, začala som mať konečne krivky a akú- takú výdrž. Nechudla som štýlom, že o tri mesiace dám svoj pokrok na web. Zmenila som si postupne životný štýl a prišlo to pomaly samé.  Začala som si konečne pestovať pevnú vôľu, trpezlivosť a aké také sebavedomie.

Od cvičenia a zdravej stravy som upustila na výške, lebo som si nevedela zladiť stravovací, tréningový plán s rozvrhom v škole, keďže hodiny boli vždy v  inej budove od rána do večera a tak niekedy nebol čas, ani sa poriadne najesť, ani si zacvičiť. 

Variť som nevedela, pretože sme s priateľom bývali na ubytovni a do kuchynky sa dalo chodiť minimálne. Tak sme existovali na nevarených jedlách. Snažila som si svoj voľný čas zariadiť tak, aby som aspoň trochu cvičila - väčšinou to boli víkendy. Ale bola som neustále unavená, vyčerpaná a absolútne som nevládala. Už som nevedela, čo s tým, zaťala som jednoducho zuby a išla ďalej. Jedlo som si chystala vždy deň dopredu.

Stále som na sebe videla pokrok, preto som nechcela prestať, začala som rozmýšľať, že by som chcela  mať nielen chudú postavu, ale aj svalnatú no nechcela som zas vyzerať ako Iris Kyle, neboj. Po istej dobe však moje telo začalo stagnovať a nebola na mne žiadna zmena, začala som o sebe pochybovať. Mala som z toho istú dobu mindráky, ale vytrvala som. 

Presťahovali sme sa na byt a konečne som mohla aj variť. Za ten čas, čo som ja chudla, priateľ priberal, lebo jedol všetko, na čo mal chuť. Nevedela som sa pozerať na to, že to ide s nami dolu vodou- on priberal, ja som bola stále  huspenina a 65kg som už nebola ochotná znovu mať. Tak som si povedala, kto chce hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody, keď už sa inak nedá, začneme vstávať o 5:00 a pôjdeme cvičiť. Treba sa prestať ľutovať a začať na sebe makať. Iba tvoja myseľ je tvoj limit!

Mávam záchvaty migrény a mala som krivú chrbticu, skrátené svalstvo, keďže som predtým vôbec necvičila a  nerobila strečing. Hornú časť tela som nemala zvyknutú na záťaž a pri každom cvičení trapézov, chrbta a rúk ma chytala migréna. Vyše pol roka  po každom silovom tréningu som utekala zvracať (niekedy s tým mám problém aj teraz, keď chcem zvýšiť váhu) alebo som chytala počas dňa kŕče do trapézov. Priateľ ma nakoniec aj od cvičenia v posilňovni odhováral, lebo som po každom poriadnom tréningu vyzerala dosť mŕtvolne. Občas vyzerám aj teraz, ale dám sa dokopy. Neodradilo ma to, síce som spala, zvracala pol dňa, ale bolesť je len dočasná a keď niečo veľmi chcem, tak to dosiahnem! Každým tréningom sa to zlepšovalo. Už mi nebýva tak zle ako nazačiatku. 

Fitness je dosť náročný finančne, aj keď iní hovoria, že nie je. Môj názor je taký, že je, ale dá sa to! Len si treba niekedy aj trikrát premyslieť, do čoho človek investuje (či to budú šminky, topánky, kabelky... alebo morčacie prsia, zelenina, proteín a pod.). Je pravda, že to ide síce ako v lete na saniach, ale trochu sa človek pohne. Lepší je malý krok dopredu ako žiadny! 

Nová výzva, nové vzory, nové vízie 

Priateľ si kupoval občas časopis o Fitness a tam som raz objavila článok, v ktorom bola  bikiny fitneska Anna Starodubtseva. ,,Anya star“ ma hneď zaujala svojím výzorom (keďže nosíme podobný účes - to len ženy pochopia!). Celkovo jej štýl, postava a názory mi sadli... Nie, nielen vlasy. Štíhla a zároveň mierne svalnatá postava, a to všetko v kombinácii s atraktívnou vizážou. Do tej chvíle som o kategórii bikiny fitness netušila nič, lebo som sa o športovcov veľmi nezaujímala. Zaujala ma nielen Anya, ale aj kategória bikiny fitness. Začala som sa o fitness zaujímať viac ako predtým. 

Do svojho jedálnička som postupne zaradila aj doplnky výživy, ale tie som brala minimálne. Niekedy mi vydržali aj dlhšie, ako by mali. Dôraz som kládla, resp. kladiem predovšetkým na kvalitnú stravu!

Prekonala som sa s migrénou a vydržala som v cvičení, začala som najprv s malými váhami, drepy som robila len s tyčou, je to malá váha, ale vtedy som bola rada, že to vôbec vládzem dvíhať a nemyslela som si, že by som niekedy zdvihla viac.

ako schudnúť so SimonouFitness sa stal mojím životným štýlom. Začala som to brať vážne! Jedlá si už precíznejšie rozdeľujem. Cvičím len jednu partiu alebo si k nej občas pridám brucho, nikdy nie celé telo. Technika mi ešte úplne nejde, ale snažím sa, vraj až priveľmi. Občas mám pri niektorých cvikoch dlhé vedenie a nepochopím ich ani na osemdesiaty piaty krát. Priateľa ide niekedy zo mňa poraziť. Pri cvičení rúk mám pocit, že moje lakte sú samostatný organizmus, ktorý odmieta spolupracovať so zvyškom tela, ale ani toto ma však neodrádza. Veď raz sa to naučím poriadne. Migrény už nemávam tak často. Napriek tomu ich mám stále.

Cítim sa lepšie, nie som tak často chorá, som silnejšia. Sladkosti nejem vôbec, nahradila som ich ovocím. Keď ma bolí hlava, ovocie jem viac ako obyčajne. 

Taktiež som zmenila svoj postoj na svet kulturistiky a fitness. Sama som sa presvedčila na vlastnej koži, že fámy ktoré kolujú okolo fitness a kulturistiky sú len reči závistlivých ľudí, ktorí nemali dostatok pevnej vôle a trpezlivosti na sebe pracovať. Aj mne hovorievali, že kulturisti sú sprostí a fitnesky sú mužatky. 

Z vlastnej skúsenosti viem, že sú to fakt úžasní ľudia, niekedy oveľa lepší, ako si o nich ľudia myslia. Každý z nich, ktorý to myslí, vážne má za sebou nejaký príbeh, dôvod, motiváciu, ktorá ich posúva vpred, ako mám napríklad aj ja. Motivácia netrvá večne, preto treba aj pevnú dávku trpezlivosti. 

Keď niekto niečo veľmi chce, tak to dosiahne! V tomto športe určite. A ak to nedosiahne, nechce to tak veľmi. Pevná vôľa nie je zo dňa na deň, preto keby to bolo také jednoduché robil by to každý. Nikto nie je dokonalý a každý vyniká v niečom inom. Žiaden človek nie je taký nešikovný, aby nebol úspešný aspoň v jednej veci, ak je vytrvalý. Tento životný štýl mi posilnil nielen telo, ale aj moju myseľ. 

K športom veľmi neinklinujem, som skôr na umenie, ale posilňovanie s činkami, úprava stravy, mi príde presne ako umenie! Podľa môjho názoru každý človek, ktorý sa snaží vyformovať si svoju postavu, je svojím spôsobom umelec a jeho telo je umelecké dielo! Stačí upraviť stravu, pridať silový tréning a začnú sa diať divy, tak, ako maliar modeluje farbu štetcom, alebo ako sochár svojimi nástrojmi vymodeluje dokonalú sochu. 

Medzičasom môj priateľ mal už brucho ako pátrací balón a zadok väčší ako Winnetuov kôň. Nevedela som, čo s ním robiť. Ukecala som ho,  nech ide za tým, s ktorým zdieľame spoločný názor na tento životný štýl. S Viktorom sme navštívili FMG. Pretože, keď sa nezmestíš do kože, Valihora ti pomôže. A pomohol! Som rada, že som mala možnosť spoznať Borisa osobne. Bol to zážitok. Dokáže človeka motivovať už len jedinou jednou vetou. Stretnutie s ním naozaj stojí za to.

Súčasnosť

Momentálne som na magisterskom štúdiu, rozvrh v škole mám lepší. V mojom živote sú našťastie aj ľudia, vrátane rodiny, priateľov, známych a aj sledovateľov, ktorí ma podporujú, stoja pri mne čo mi dodáva neskutočnú energiu a silu. Mojim terajším cieľom je byť symetrická a pevná. S priateľom chodíme pravidelne cvičiť. Piatky a víkendy cvičím doma (občas posilka), záleží to od toho, kde sa práve nachádzam a na ktorý deň mi padne voľno. 

Tréningový plán sa nám často mení, pretože sa obaja musíme prispôsobovať škole, ale zatiaľ to všetko šliape ako hodinky. Jedlo nám obom pripravujem ja a často krát si želám, aby deň mal 48 hodín alebo aby sa to jedlo varilo rýchlejšie lebo len tak, tak stíham. 

Snažím sa napredovať, ako sa len dá a hlavne už nepoľaviť. Niekedy na seba nadávam, prečo som sa uvedomila až po šiestich rokoch a nezačala cvičiť hneď,  keď som začala so zmenou stravy, ale zároveň si aj myslím, že to tak malo byť. Keby si všetkým tým neprejdem, nevážila by som si to, čo mám. 

Niekto potrebuje na urovnanie si vecí v hlave šesť rokov, niekto šesť mesiacov a niekomu stačí len šesť dní. Každý sme iní. To platí aj pri chudnutí, či naberaní. Niekto má rýchlejší metabolizmus, niekto pomalší. Niekto voľakedy cvičil, vykašľal sa na to a znovu začína. Niekto sa zobudil len teraz a začne naplno makať. 

To čo bolo nezmeníme, ale máme k dispozícií dnešok. Jediná malá zmena každý deň v tvojom živote môže v konečnom dôsledku priniesť obrovskú životnú zmenu. 

Neviem čo ma čaká v budúcnosti. Predtým by mi ani nenapadlo, že  raz vymením veľkosť XL za XS. Teraz sa neplánujem zastaviť, aj keď týmto tempom to bude možno dlhá cesta, no riadim sa heslom, pomaly ďalej zájdeš. Možno raz aj ja inšpirujem ľudí a možno nie, ale viem, že budem so sebou spokojná.

Moje tipy

  • prestaň sa ľutovať (a  zdvihni ten pátrací balón z tej sedačky);

  • prekážky sú na to aby si zistil, či skutočne chceš to na čom pracuješ;

  • cvič, zdravo sa stravuj pre svoje lepšie ja, nie preto aby bol za každú cenu IN (inak     ťa to zunuje);

  • maj vzor (inšpiruj sa ním, ale mysli na to, že nikdy nebudeš ako on, ani nechci byť);

  • vždy keď ťa opúšťa motivácia spomeň si na ľudí, ktorí si želajú aby si zlyhal (nechceš ich predsa potešiť);

  • kritika nie je nikdy zlá (drží ťa pri zemi, keď máš hlavu v oblakoch - zober si z nej to najlepšie);

  • dávaj si malé ciele (mysli na to čo chceš dosiahnuť, ale nemaj ,,veľké oči“); 

  • riaď sa heslom ,,pomaly ďalej zájdeš“ (veľa ľudí sa zameriava len na vrchol pyramídy, ale zabúdajú, že aj ona má svoje základy a bez nich by sa zrútila);  

  • naplánuj si dopredu svoj týždeň (sprav si rozvrh v ktorom budeš mať okrem svojich každodenných povinností rozpísaný aj tréningový plán a jedálniček v skratke - mne to pomáha, keď neviem kde mi hlava stojí);

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.