Úvod / Články / Články o tréningu / Vedecké okienko - trénuj poriadne a pravidelne!
Články o tréningu

Vedecké okienko - trénuj poriadne a pravidelne!5

30.12.2014 pridal BorisB

Trénuj!
Trénuj poriadne!
... a trénuj pravidelne!


Rozhodol som sa napísať pravidelnú minisériu "Vedecké okienko", kde ti poskytnem dôležité a hodnotné informácie o strave a o cvičení, ktoré sú podporené výskumami.

Dnes sa pozrieme na výskum publikovaný v Journal of Sports Medicine and Physical Fitness v júni roku 2014.
30 postmenopauzálnych žien s nadváhou fičalo 4 mesiace na klasickom rezistenčnom tréningovom protokole, kde vykonávali 60 až 80 % 1RM rôznych cvikov – čiže klasický tréning v posilke. Čiže trénovali naozaj poriadne! Po 10 kusoch boli baby rozčlenené do skupín ktoré trénovali 1x týždenne, 2x týždenne a 3x týždenne.

Výsledky boli zaujímavé – Jednak sa v každej skupine signifikantne zvýšilo množstvo svalovej hmoty a tým aj znížilo percento tuku, zvyšovala sa aj sila a lean body mass (LBM, čistá hmota bez tuku).
Čiže prvá múdrosť je jasná cvičenie je dobré a cvičiť by si mal! Čo bolo zaujímavé, že v týchto hodnotách neboli nejaké extrémne rozdiely v skupinách, ktoré cvičili 1x, 2x a 3x týždenne. Čo je super napr. na motiváciu ľudí, ktorí vôbec necvičia, pretože aj cvičením iba 1x týždenne môžu dosiahnuť nejaké výsledky.

Čo je však hodnotné z hľadiska frekvencie tréningov – skupine, ktorá cvičila 1x týždenne namerali zvýšené hladiny glykémie a CRP (ktoré odráža  tzv. "akútny zápal") v krvi. Babenky čo cvičili 2x týždenne mali zvýšené hladiny iba CRP a dámam ktoré makali 3x týždenne sa tieto hodnoty od prvých hodnôt nezvýšili vôbec.

Čiže druhá múdrosť – trénuj poriadne, ale aj pravidelne!

A budeš nie len krajší, ale určite aj zdravší :)

Komentáre

  • Monty5 30.12.2014 16:22:59

    Fajn článok na úvod, ale mal by som jednu otázočku. Goooooglil som, ale nenašiel som nejakú konkrétnu odpoveď, väčšinou len omáčky a nie vždy rovnaké. Čo spôsobuje/znamená/robí CRP v krvi? Ak je tu o tom článok, tak stačí hodiť link, ale inak za odpoveď ďakujem :). A neprežeňte to zajtra s oslavovaním, chalani! :P

  • BorisB 30.12.2014 17:16:56

    doplnene :)

  • Juhac 01.01.2015 22:02:10

    Ahoj BorisB. V prvom rade super nápad písať články na základe výskumov a priamo ich zhrnúť, číže vďaka. No chcem sa ťa opýtať ohľadom tých prvých dvoch skupín, ktorým vyšli v krvi zvýšené hladiny glýkémie a CRP. Nemá teda vlastne cvičenie (1x / 2x do týždňa) na človeka zlý vplyv keď má zvýšené tieto hodnoty ? Vďaka za osvetlenie.

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.