Úvod / Články / Články o tréningu / Vedecké okienko - neuľahčuj si to so strojmi!
Články o tréningu

Vedecké okienko - neuľahčuj si to so strojmi!5

19.02.2015 pridal BorisB


Jasné - veď čo bolí menej? Keď upraceš podlahu svojou riťou pri drepe a so zaručaním sa ti zareže činka do trapézov, alebo keď si strčíš tyčku medzi piatu a šiestu tehličku a pôjdeš v izolovanom jednom smere, hore a dolu?
Výskum Shanera a kolegov z roku 2014 nám dá aj vedecké odpovede.

Čo viacej pozitívne útočí na hormonálne hladiny – drep, či legpress?

Štúdie sa teraz pre zmenu zúčastnilo 10 trénovaných chlapov, prvý týždeň všetci odcvičili 6 sérií drepov po 10 opakovaní a o týždeň to zopakovali na legpresse v tej istej relatívnej intezite a záťaži. Odoberal sa testosterón, rasťák a kortizol pred tréningom, tesne po a 15 a 30 minút po tréningu.

Kortizol bol zvýšený po tréningu viac ako pred ním a oveľa viac po drepoch, ako po legpresse (čo nám potvrdzuje fakt, že kortizol nie je zlý, je potrebný na vyplavenie rastového hormónu a testosterónu, ale jeho chronicky zvýšené hladiny sú patologické).
Testosterón a rasťák boli tak isto zvýšené po drepe viac, ako po legpresse (po legpresse boli samozrejme tiež zvýšené hladiny).

Tento výskum nám len jednoznačne potvrdzuje, že voľné váhy sú nenahraditeľné, či už na pálenie tukov, alebo naberanie svalovej hmoty.

Tak zdvihni prdel z toho predkopávania a legpressu a poď drepovať!

Komentáre

  • Geril 19.02.2015 15:29:22

    Stručné a trefné! Good job :)

  • Number_1 19.02.2015 15:38:20

    a co když ze zdravotních důvodů dělám dřepy na multipressu?

  • Majo 1 19.02.2015 21:19:36

    Vždy lepšie, než ich nerobiť vôbec. Je to stále drep a vyžmýka Ťa viac, než legpress (musíš ísť ale plný rozsah pohybu - myslím na drepy). Tak ako píše autor článku.

  • doktorand 20.02.2015 19:58:45

    Amen.

  • Majo 1 21.02.2015 19:39:11

    súhlasím s Tvojim výstižným komentárom.

  • heat 02.04.2015 20:33:13

    Pre 99% citatelov ktori niesu kulturisti alebo fitness treneri ale maju job, asi fakt ze si pri legpresse usetria trochu chrbat zvitazi.

  • Zubáč 17.04.2015 18:21:42

    ja mam opačnú skúsenosť pri legpresse som mával problémy s chrbtom a pri drepoch vôbec

  • Litzy24 18.04.2015 20:26:52

    ono je toho viac pozitívneho na obyč. drepoch :)

  • p4to 14.08.2015 18:28:12

    a drepy na stroji alebo klasicke s velkou cinkou ??

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.