Úvod / Články / Články o tréningu / Tréning ráno vs. večer
Články o tréningu

Tréning ráno vs. večer5

16.08.2013 pridal Starosta Tréning

Kedy je najlepšie cvičiť? Tak s touto otázkou som v minulosti bojoval a myslím si, že aj niektorí z Vás v tom nemajú jasno.

Je lepšie cvičiť ráno či večer?

Vo viacerých knihách či časopisoch som sa dočítal, že je dobré cvičiť v tú istú hodinu a to mi robilo dosť veľký problém. Áno, chcel som všetko robiť čo najlepšie a preto som sa aj tomuto problému venoval ozaj dopodrobna. Je veľmi jednoduché dodržať tréning v ten istý čas, pokiaľ máš svoj celodenný program časovo stále taký istý.

Priznám sa v minulosti nebolo toľko článkov a už vôbec nie o rannom tréningu, no ani teraz si nedovolím tvrdiť, že je ich moc ohľadne ranného tréningu. Takže takí, čo majú o 7 h začiatok práce a o 14,30 h končia majú svoje problémy s načasovaním vyriešené a pre ostatných sú určené tieto riadky.

Tréning ráno:

Nebudem tu vypisovať extra výhody či nevýhody a to z jednoduchého dôvodu – ak ti tréning ráno vyhovuje niet čo špekulovať a tak isto ak nemáš na tréning čas v priebehu dňa.

No nedá mi nespomenúť len pár výhod:

  • Svoj tréning vybavíš hneď ako prvú vec a máš celý deň už na iné veci
  • Ak cvičíš na lačno skvalitníš postavu a zredukuješ tuk

 

Na lačno či najedený?

Tak to je určite ďalšia otázka no správna je aj jedna aj druhá, ono záleží či máš čas jesť pred tréningom a čo je tvoj cieľ.Valihora

Ak ideš cvičiť skoro ráno (o 5 či 6 hodine) pochybujem, že budeš stávať o minimálne 1 až 1,5 hodiny skorej aby si sa najedol.

Tak v takomto prípade cvič nalačno. Pridám tu pár mojich tipov čo si môžeš dať:

  • BCAA
  • Aminokyseliny (najlepšie tekuté, v pohode aj práškové, no nevadia ani tabletové)
  • 2 varené bielky
  • No a ja som užíval šlapák + BCAA

V skorých ranných hodinách je väčšina fitiek zatvorených, tak musíš mať posilku ako ja a problém nemáš, no ak ideš do fitka a otvárajú ho až v približne 8,30 tak máš čas si dať aj niečo viacej ako BCAA, tak v tom prípade si môžeš dať:

  • Proteín + vločky (asi najlepšia voľba)
  • Nejaké ľahké raňajky
  • Gainer (ja ho moc nemusím idem hneď do tuku no ak si iný skús)

Na čo si dávať pozor?

Pri rannom tréningu si musíš dať väčší pozor na zranenie a tak ak si sa  moc nerozcvičoval tak tu sa určite rozcvič ozaj dobre. No nemusíš sa rozcvičovať hodinu, nejaké kardio 5-15 min + ľahšie série stačia. Ak pridáš strečing ok ak nie nič sa nestane.

Pridám malú poznámku – zástanca ranného tréningu bol legendárny Bill Pearl a bol aj vegetarián, cvičil už o 4 hodine ráno(možno som sa o pol hodiny kopol no píšem to celé z hlavy a nechce sa mi to niekde hľadať).

Večerný tréning

Nemám na mysli tréning o 17 či 18 hodine, ale o 19 a neskôr ako aj 21 h. V tomto čase cvičievam, keď nemám čas a jediné voľno je až v neskorších večerných hodinách.

V čom je vlastne problém?

Na prví pohľad je to všetko ok a nie je čo riešiť, no keď prídeš domov z posilky a je skoro 22 hodín, čo so stravou?

A problém je na svete. Všade odporúčajú po tréningu:

  • Gainer  či nejaké sacharidy + proteín a o hodinku tuhé jedlo (niekde radia len proteín a potom tuhé jedlo)

No ak sa chceš aj vyspať a ráno skoro vstávaš, tak sa to nedá stihnúť. A aj keď to do seba nacpeš, neviem či dokážeš kľudne zaspať. Vyskúšal som snáď všetky varianty a napíšem vám čo je podľa mňa najlepšie.

Proteín + vločky - keď som skúšal tuhé jedlo bolo mi ťažko a ak som dal samotný proteín moja regenerácia bola slabá a aj sila na druhý deň nebola najlepšia. Netvrdím, že nie sú aj takí čo si dajú porciu mäsa a ryže no myslím si, že je ich málo.

To by bolo v  skratke všetko o tréningu popoludní či začiatkom večera som napísal to sú klasické štandardné časy. A hlavne nemaj strach či už večer, alebo ráno tréning fungovať bude a svaly porastú.

Komentáre

  • Danielcmel7 16.08.2013 07:44:12

    cvičil som asi 4 roky pravidelne o 19 večer….čiže asi taky najlepší čas, no kvôli práci som to musel zmeniť a cvičím už o 8 ráno a neviem si na to navyknúť stále som zývajúci človek a v polovici cvičenia ma to prestáva baviť....nie je to tak vždy ale väčšinou ... plus na tom silovo nie som tak ako som býval o tej 19tej hodine, čo je zasa plus tak po tom cvičení mam ráno oveľa väčšiu chuť do jedla ako ked by som len vstával z postele, čo je aj celkom logické ....takže zatial taká skúsenosť, možno viacero ľudí bude súhlasiť :)

  • Zuzinka 16.08.2013 08:24:08

    ja som zvyknutá cvičiť večer, vtedy mám najviac energie ešte keď si šupnem glukózu, kreatín, tribulus a BCAA, tak idem jak drak :D ... skúšala som aj ráno ale to bola katastrofa, úplne som bola oťapená a slabá

  • ondo123 16.08.2013 08:26:52

    cez školský rok cvičim o 15-16 hod. Ale teraz môžem kedy koľvek. Diki dobrý článok

  • Typoerased 16.08.2013 08:30:46

    Treba začať niečo robiť s tou vašou gramatikou v tých článkoch :D

  • DavidV 16.08.2013 11:50:34

    zuzinka tribulis? ide tiiii :DD

  • nanuska 16.08.2013 15:21:25

    Výborný článok :) Keď som chodila na výšku, tak som cvičila väčšinou doobeda a vyhovovalo mi to, potom keď som začala pracovať, musela som zmeniť režim, ale nemôžem povedať, že by mi to prekážalo, navyše ak bol v práci obzvlášť “výživný” deň, tak mi to fitko veľmi dobre padlo :)

  • Diwa 16.08.2013 16:13:12

    Zuzinka, muz musi mat z toho tribulusu radost :)

  • Zuzinka 16.08.2013 17:49:26

    tribulus je dobrý ja som spokojná a moj chlap tiež :D

  • Bobek 17.08.2013 07:06:05

    Počas školy chodím cvičiť hneď po škole, čiže okolo 14:00-15:30 hodiny. Počas leta o 8:30 alebo 10 hodine. Nemám s tým ráno nejaký problém. Ráno dám väčšinou hodinu pred tréningom vločky + jogurt + ovocie a nemám problém s ranným cvičením. Skôr mi viac vyhovuje ako to po škole. Cítim sa čerstvejší, koncentrovanejší, silnejší ako, keď cvičím po celom školskom dni.

  • Stannokar 17.08.2013 10:17:34

    Výborný článok STAROSTA, určite pomôže veľa ľuďom…Ja cvičím odjakživa cca o 17:00 ..... pred trenálom dam proťak+vločky a po treningu stíham proťak, neskôr tuhú stravu a pred spaním tvaroh, ale niekedy mám problém zaspať :D .... preto sem tam dám po tuhom jedle pohár pivka :)...odporúčam :)

  • Radman 23.08.2013 21:03:54

    ja trénujem často aj dvojfázovo… ráno pred treningom tak 30min protein - odmakáš - po treningu ranajky. Večer pred a po treningu BCAA po 40min večera (20:00) a pred spaním zase proťak…. študent ma čas v poho hlavne na vysokej škole

  • heat 24.08.2013 21:44:18

    Rano je trening urcite lepsi, viac testosteronu a takisto je priestor cely den pre svaly aby absorbovali. Ale ten kto chce spalit hlavne nieco by mal cvicit mozno na vecer

  • nini 27.08.2013 18:15:24

    Kedysi som cvičil večer, ba i neskoro v noci. Nevedel som si predstaviť nejakú pohybovú aktivitu ráno. Od istého času, už cca dobrých päť rokov, po rade istého kamaráta, som to skúsil ráno aj ja. Odvtedy cvičím každé ráno po základnej hygienickej očiste od cca piatej hodiny, po sprche a raňajkách sa v práci cítim vynikajúco po celý deň, v dobrej nálade, bez akýchkoľvek kreatívov a iných doplnkov.

  • MaFi 25.11.2013 22:09:11

    Mne vôbec nevadí cvičiť skoro ráno, ale ani neskôr večer . Myslím že ej to dosť o našom organizme a zvyku si ...

  • Theater 24.10.2014 21:49:18

    Po ukončení kariéry se Bill nejenom dále v nejrůznějších rolích objevoval na soutěžích, ale také psal publikace a trénoval své klienty. Přitom si navykl na nezvyklý denní režim, když vstával ve tři hodiny ráno, aby ve čtyři byl již v posilovně a před prací s klienty stihl odcvičit vlastní trénink. Pearl s tréninkem nepřestal ani po osmdesátce a na přelomu roku 2010 a 2011 se v rozhovoru pro San Jose Mercury News svěřil, že každý den vstává ve dvě hodiny ráno, chvíli si čte, medituje a plánuje si den. Ve tři čtvrtě na čtyři je již ve velké stodole za svým domem, ve které se šest dnů v týdnu hodinu a půl věnuje tréninku s činkami.

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.