Úvod / Články / Články o tréningu / Niečo ako kardio :)
Články o tréningu

Niečo ako kardio :)0

20.06.2014 pridal nanuska intervalčok
Už nejaký čas som doslova bojovala s kardiom v posilke. Príčina? Vôôôbec ma to nebavilo !!! Úplné utrpenie. Bežím na páse asi dva dni a spálim, že banán. 

Skúšala som rôzne intervaly, meniť stroje, nič nepomohlo. Keď ma to nebaví, tak z toho nemám nič, žiaden pôžitok a myslím si, že ani moje telo z toho nemá to, čo by mohlo. Začala som si zostavovať intervalové tréningy a s nimi sa ničím 2x do týždňa. Jeden tréning trvá okolo 50 minút a potom ani neviem ako sa volám. No a to je v podstate dôvod vzniku tohto článku. Povedala som si, že nebudem škrečkovať tieto moje výmysly, ale doprajem aj Tebe tú bolesť, pot a utrpenie.
 
Každý tréning začína strečingom, potom nasledujú dve dvojice cvikov na rozohriatie a po nich dva intervalové okruhy. Snažím sa pri každom tréningu, okrem cvikov, meniť aj cieľ jednotlivých okruhov. Cvik môžeš vykonávať na počet opakovaní alebo na čas, na maximálny počet kôl (AMRAP) a mám rada aj také sety, kedy robíš napríklad kliky od 10 po 1, čiže najprv spravíš 10 klikov, potom ideš 9 klikov a takto postupuješ až k jednotke. Super postup je aj vybrať si napríklad 5 cvikov a prvý spraviť 50x, druhý cvik 40x, tretí cvik 30x, štvrtý 20x a posledný 10x, potom opäť zopakovať posledný cvik 10x a ísť naspäť až k to tej 50tke, ktorá býva neskonale zničujúca. Nebudem Ťa presviedčať, že toto je najlepšie na svete a nič iné nie je dobré.
 
Nie každý je na intervalové tréningy, niekto skrátka rád behá hodiny v parku a nie je na tom nič zlé, každý je na niečo iné. V tomto tréningu som cviky nastavila na počet opakovaní, pričom prvý okruh opakuješ 5x (strašne to bolí, ale je to super). Potom si daj nejaké 3 - ­ 4 minútky pauzu a môžeš veselo začať s druhým okruhom, ktorý pozostáva z 5 cvikov, pričom okruh opakuješ 3x. Vydýchaš sa a na záver sa doničíš “rýchlym bruchom”. Počas tohto tréningu budeš potrebovať pevné nervy, vodu a uterák. Jednoručky môžeš nahradiť kettlebellmi a VČ zas jednoručkami, použi čo máš po ruke. Tento tréning nie je vhodný pre začiatočníkov a ak Ťa bolia kolienka, radšej sa mu vyhni (vyhňa je super slovo, je to vraj volajaká pec a s tréningom to nijako nesúvisí) Každopádne, pod článkom nájdeš obrázkovú prílohu s jednotlivými cvikmi:)
 

 

Komentáre

Pridať komentár

Ak chcete vložiť komentár, musíte sa prihlásiť

O nás

Máš pre nás zaujímavú ponuku na spoluprácu? Neváhaj a kontaktuj nás na našej emailovej adrese:

info@fitmagazin.sk

Otázky ohľadom výživy, tréningu a doplnkov smerujte na naše fórum.

A hlavne nám nevolaj na:

+421 912 345 678 90

Newsletter

Zaregistrujte vašu e-mailovú adresu a dostávajte najnovšie informácie z oblasti fitness a športovej výživy.

Reklama

Reklamu na Fitmagazin.sk zabezpečuje spoločnosť Wake Up Advertising, spol. s.r.o.

Kontaktná osoba:
František Hurný
Sales Manager
M +421 908 703 827
frantisek.hurny@wakeup.sk

Cenník v PDF »

Nájdeš nás aj na:

Twitter Facebook Google+
Úvod · Články · Videá · Fórum · eShop · O nás · Kontakt © 2012. FitMagazin.sk. Všetky práva vyhradené.